Web Toolbar by Wibiya rosyred -

And even if I look up at the sky, I can still see you



Igår eftermiddag bestämde mig syster och jag att vi skulle börja där vi avslutade i lördags, dvs klockan 17.00 med shopping. Tyvärr så hittade vi varken julkappar till varandra eller en outfit till David Guetta konserten på fredag (min syster ska gå, inte jag). Det enda positiva var att vi hittade allt som mamma och pappa vill att vi tar med oss till Sverige från en italiensk affär här i Ljubljana. Så nu har vi italiensk salami, italiensk parmezan-ost (och det två enorma bitar som väger ton) och italiensk champagne (det måste nämligen vara italiensk). Jag köpte även italienskt vitt vin och italiensk truffel-choklad hem till Sverige som jag tänkte att vi kunde avnjuta till en Il Divo konsert! I alla fall mamma, min syster och jag! Vi bestämde att vi efter shoppingen skulle åka in till gamla stan och äta pannkakor med nutella och mandlar hos "Pri Juliji". Men på väg till bussen såg vi McDonald´s...och den såg väldigt lockande ut. Så med en enda blick till varandra marscherade vi till MacDonken för mat.

Men tro nu inte att vi har gett upp tanken på pannkakor! Ska möta upp min syster vid 14.00 på universitetet och sedan gå till gamla stan och äntligen beställa de bästa pannkakorna i stan :) Tror det blir lite shopping efter det! Jag hittade nämligen den perfekta julkappen till mig själv från min bror! Var inte säker då, men är definitivt säker nu. Ska eventuellt kanske också träffa Danni idag för fika. Skulle träffat Polona igår men ni vet hur det är med tidsbristen. Och hon har köpt en julkapp till mig och allt, hon är för gullig alltså! :) Jag vill jättegärna se henne innan jag åker till Sverige men vad gör man! Vi bestämde via telefon i alla fall att vi skulle gå på basket såfort jag kommit tillbaka till Slovenien :) Längtar!
Sedan måste jag träffa och fika med halva Sloveniens befolkning innan jag åker...och det under 2 dagar! Vad gör man??? Tur att man har facebooks!

Och vet ni vad vi tre syskon ska äta idag? Julbord :) Jag köpte med mig en massa svensk mat när jag var i IKEA i Italien så vi tänkte tjuvstarta lite med julbordet innan vi åker till Sverige :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0