Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Juldagen

Hoppas ni har haft en underbar julafton :)
Efter promenaden gick det ofantligt snabbt fram till julbordet. Vi tittade på "Kalle Anka" och "Sound of Music". Mellan filmen och julbordet medan resten av familjen befann sig i köket och lagade mat och jag som kände mig en aningen överflödig gick istället runt i huset och lekte med slutartiden på min kamera. Lite barnsligt kan tänkas men...det var otroligt kul, försökte göra ett snyggt hjärta men det såg mer ut som någoting annat :)
Vid 19.00 satte vi oss ner för att äta och dricka lite gott vin och julmust. När jag var liten avskydde jag julmust men nu kan jag inte leva utan det under julen. Köpte julmust i Italien för två veckor sedan bara för att...det var nästan som en tvångshandling, kunde inte gå förbi julmusten utan att svepa ner några stycken i matkorgen.
Efter julbordet var det dags för julkappsöppning :) Och dessutom var det en liten fågel som viskade i mitt öra att det kommer fler julklappar senare, eftersom de inte tagit sig från London och USA än. Så vi ska hålla ett litet öga på vad som eventuellt kan ligga under granen under dagarna framöver.
Men nu är det tillräckligt tjatat.
Idag, juldagen, har vi haft en stor julfrukost med bla den slovenska nötkakan "Potica" som min mamma gör varje jul och påsk. Nu ska vi, hela familjen, snart iväg på en vinterpromenad ut i den bitande kylan. Men för tillfället har jag slagit läger med alla min datortillbehör, och kameraprylar och MP3-grejer i vardagsrummet, på soffbordet närmare bestämt. Det står en stor skål med julgodis mitt på bordet och det är ganska svårt att hålla tassarna borta...dessutom ligger Viggo raklång brevid mig på soffan. Och varje gång jag bara tittar på skålen lyfter han på huvudet och tittar på mig. "Får inte jag, får banne mig inte hon heller", tänker han. Ja, vårt underbara lilla skogspucko :)


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0