Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Sankta Lucia 13.12.2010

12.00 Sankta Lucia firande på Universitetet med studenter som har svenska. Hjälpte till med förberedelserna och fotograferade en del. Det roliga var att universitetets fotograf också fotograferade...MIG när jag fotograferade luciatåget! Jag menar, vad händer! Kommer de bilderna upp på universitetets hemsida vet jag inte vad jag gör! Mingel efter med pepparkakor, lussekatter och glögg. Luciatåget sjön hur fint som helst :) Men sötast måste har varit tomtenissarna med sina bedårande små tomteluvor; Jane, Jaka, Žiga, Simon och Klemen. You go boys!!

14.00 Petra och jag åt lunch på "Joe Pena´s " (min nya favorit restaurang) inne i centrum. Idag åt jag "sticky fingers": friterat kalkonkött med cornflakessmulor. Petra var förresten också med i luciatåget på förmiddagen. Min syster gjorde oss sällskap den sista kvarten. Gjorde två kypare lite generade och förvirrade men det var absolut inte meningen från vår sida. Det bästa var att en av dem sa att Petra också skulle få sin efterrätt och hon: "oh, okej då" och la tog sig för pannan precis som om "oh, om du absolut insiterar på att jag äter efterrätt så okej då för fan!". Och sedan när min syster kom frågade den andra kyparen om hon ville beställa något och när hon sa nej, så stod han kvar och kollade på henne som om hon inte var riktigt klok i huvudet!
Efter lunchen gick vi till H&M. Petra sa att hon skulle dit, och jag sa till henne att vi också skulle titta in lite. Sedan stannar hon framför H&M och börjar ta farväl av oss och att vi skulle ses ikväll, ett riktigt och storslaget farväl. Jag bara tittar på henne och tänker "sa hon inte att hon skulle till H&M?". Sedan börjar hon gå mot ingången, stannar och frågar oss: "ska ni också in här". Och jag bara: "ehhh, jaaaaaaaaaaaa...". God morgon Petra liksom! :) Vi skrattade som galningar åt detta! Jag tror att det mest var för att vi var trötta och nervösa, och det har varit så mycket på gång nu runt Lucia. Men inget slår riktigt min reaktion när en sa att han var pilot. De runt oss måste ha trott att jag är totalt bombad. Men det är en annan historia som Petra och jag brukar ha väldigt roligt åt :) Den reaktionen och ordväxling mellan piloten och mig borde ingå i en film.

17.30 Danni kom och hämtade mig och sedan åkte vi till kyrkan i centrum för att förbereda inne i kyrkan, övade hur vi skulle gå, stå och sjunga, hur Matic (gitarristen) skulle spela osv osv. Jag bad honom redan i fredags att  spela "Hallelujah" och när han gjorde det reste sig håren på mig. Så otroligt vackert! Han är med nästa år, inget snack om saken.




19.00 Lucia uppträdandet i kyrkan. Så mysigt, en sådan fantastisk känsla, underbart var det helt enkelt. Under "Stilla Natt" sjöng publiken med, alla på sitt språk :)

20.00 Mingel med pepparkakor, lussekatter och glögg inne i kyrkan. Det kom mest företagare, ambassadörer, teatermänniskor mfl men även några av "mina" underbara svenskaelever :) Tack för att ni kom :)

Jag LÄNGTAR så mycket efter nästa års Lucia att det inte är klokt. Vi börjar redan med övningar och förberedelser i september så det är inte så långt kvar dit. Bara en vinter, en vår och en sommar att njuta av först ;) Har redan skrivit en lista på människor som har lovat att "följa" mig och Danni nästa år när det hela väl drar igång :) Längtar....


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0