Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Time for Christmas shopping

Min syster och jag hade redan beslutat oss I fredags när vi kom hem från Domzale och Luciauppträdandet att vi nästa dag (dvs idag) skulle gå upp vid 7.00, senast 8.00!! Vi kom upp efter många ”Gud, va lata vi är” och ”snart ska jag upp”, liggandes i sängen och ropandes till varandra att ”nä, nu jävlar, ska jag snart upp”…i sådar en och en halv timma! När vi väl kom upp var vi i alla fall blixtsnabba och tog oss med hjälp av bussen till CityPark.

Vi började med att gå till Scotish Pub för frukost och direkt efter kamma igenom Stradivarius, Pull and Bear (hittade världens finaste pullover som jag bara avgudar), ZARA, Bershka, Mango, Top Shop och resten av Emporium (märkesbutiker samlade i en enda stor glasbyggnad). Sedan tog vi en tur genom själva CityPark byggnaden, tittade på skor och jag lyckades hitta julklappar till vår bror.

Vid 14.00 tog vi bussen direkt in till centrum där vi marscherade hungriga som en varg till en av alla mexikanska (och min favorit bland dessa) restauranger ”Joe Pena”. Beställa ett stort glas limonad, en soppa med grönsaker, tortilla och kyckling och varm tortilla med stekt potatis och kryddig kyckling fyllning) med sallad och bönröra. Det slank ner fint i magen. Efter två timmar av att bara vila fötterna och fylla magarna begav vi oss till Nama, Muller, H&M, Maxi Market, Orsay, Konzorcij (bokhandel)…Hittade en hel del julkappar.

Vid 19.00 åkte min syster hem med alla påsar medan jag fortsatte åt motsatt håll för att sita barnvakt åt mina finska flickor. De flyttar tillbaka till Finland efter jul så det var lite jobbigt att ta farväl men vi lovade såklart att hålla kontakten. Och det tänker jag verkligen se till att göra!

 


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0