Web Toolbar by Wibiya rosyred -

The most beautiful view is the one I share with you

Efter lektionerna vid 19.00 tog jag bussen hem och hämtade kvällsmaten (takeaway) på den kinesiska restaurangen närmast lägenheten (min syster hade beställt när jag boardade...eh, jag menar steg på bussen vid universitetet). Var riktigt gott. Lite mini-vårrullar och en räksallad var precis vad jag behövde efter en lång dag. Vi tittade på Home Alone II (hur många gånger har man inte sett den egentligen?).
Nu ringde precis Lucia-arrangören och frågade om jag kan göra en intervju för en tidning ang. själva lucia firandet i Sverige, legenden om Sankta Lucia och lite om mig och min fotografering. Så nu har jag lite mindre än en vecka på mig att hårdplugga om Sankta Lucia!
Innan jag kan ta adjö av den här kalla och snöiga dagen måste jag läsa en text om göteborgska vs. stockholmska samt förbereda prensentationen inför imorgon.
Imorgon lär bli en rolig dag :) Säger inget mer, men om inte julkänslan intar min själ och kropp imorgon så vet jag inte när den gör det!



Jag vet att jag tröttar ut er med Il Divo...men ni måste bara lyssna på "La Vida sin Amor" :) Som tur är för mig (och otur för dem runt omkring mig) läste jag spanska i tre år i gymnasiet och när jag är och besöker morföräldrarna, tittar jag på spansk TV med morfar och italiensk TV med mormor.
Oh, bästa underhållningprogrammet är utan tvekan "L´eredita" på Rai Uno (Italia). Saknar mormors och mina kvällar när vi tittar på detta program och skrattar åt varenda person som svarar fel på någon fråga...vilka minnen! När jag tog körkort bodde jag ett halvår i Portoroz hos mormor och morfar eftersom jag körde i Koper. Det var en härlig tid :)
Men i alla fall, när det kommer till att sjunga på spanska så jag hänger med rätt bra tillsammans med Il Divo :)

Helvete, vad sugen jag blev på att åka till Italien nu!! Sitta någonstans ute på landet en solig och varm dag, under en enorm ek med utsikt över den toskanska landsbygden och äta en riktigt härlig tomatsallad indränkt i olivolja och hemmagjord olivbröd till det! I och för sig åker jag ju till Italien nästa helg...och då är det bäst för italienarna är det har julpyntat! Just saying, just saying...

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0