Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Home Alone

Idag skulle vi, hela famlijen åka in till Borås för att shoppa en del. Men jag bestämde mig redan igår kväll att jag skulle stanna hemma med Viggo. Har ärligt talat ingen lust att gå runt i affärer, eftersom jag bor i en Europeisk huvudstad har jag nog med sådana där. Och det är ingenting speciellt jag suktar över just nu så...home alone it is.
Lovade att laga middag. Det blev hemmabakade scones, pasta med broccoli- och gorgonzolasås (familjens demand) med vitt vin från Italien och  fransk chokladtårta med grädde till efterrätt. Stod cirka tre timmar i köket men förflyttade mig ganska mycket mellan pianot och middagsbordet i vardagsrummet för att duka. Viggo var mig tätt i hälarna som vanligt. I sin korg i köket när jag lagade mat, på soffan i vardagsrummet när jag dukade, intill pianot när jag spelade...nu vet jag inte om det beror på att han älskar mig så mycket eller om det bara är för att han är rädd för att vara ensam?
Eftersom jag verkligen tror att man kan göra allt bättre om man lyssnar på musik som får dig att må bra så hade jag på Bruno Mars och Delta Goodrem under hela matlagningsprocessen varvar med Rix FM ;)
Så här såg dukningen, sconesen och chokladtårtan ut.
Och vi hade sedan under middagen en livlig debatt om släktforskning.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0