Web Toolbar by Wibiya rosyred -

A breath of fresh Tuscan air

The recently opened Allegria delivers a breath of fresh Tuscan air to Ljubljana’s otherwise stodgy business district, with an interior decor that is modern, but casual and unpretentious. The menu serves up a fine selection of light and flavorful cuisine as one would expect for a Tuscan eatery. Combined with innovative desserts and popular Slovene and Italian wines, Allegria is becoming a lunch-time hit with local business execs and tourists alike.



En ganska nyöppnad liten mysig italiensk restaurang vid namn Allegria i centrum av Ljubljana bjuder på som min beskrivning avslöjar italiensk mat. Har varit här två gånger. Första gången med min bror och åt då pasta med kyckling och färsk svamp i gräddsås. Och andra gången när mina två vänner från Sverige var på besök i Slovenien och åt då pasta med grönsakssås. Blev inte besviken första gången och blev definitivt inte besviken andra gången. Tvärtom maten blir bara godare och godare för varje gång.
Rekommenderade restaurangen till en finsk familj jag känner här i Ljubljana och ska fråga om betyget de gav Allegria, en restaurang jag tycker att ni ska besöka om ni någon gång bestämmer er för att besöka Ljubljana.
http://www.allegria.si/

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0