Web Toolbar by Wibiya rosyred -

It´s gonna rain anyway

Sitter nu här hemma i lägenheten, förbereder min presentation och ordlistan för fullt...och lyssnar på Eric Saades nya låt "It´s gonna rain". Det är GRYMT BRA!
Den här presentationen som jag håller på blir nog den bästa hittills. Eleverna fick nämligen välja och det blev inte det gamla vanliga om Sveriges kultur, historia, politik, samhälle etc...denna gången blev det svenska kändisar, och jag bestämde mig för att uppfylla deras önskan; svenska kändisar som är hetast i Sverige just nu och kanske inte så välkända runt om i världen. Det blir en powerpoint med framför allt artister och bloggerskor. För det är väl det som gäller i Sverige just nu! Bloggare! Har man inte en blogg, finns man inte, eller? Har också lagt till en massa ljudklipp när det kommer till artisterna. Det ska bli grymt roligt att ha den här presentationen (x3) den här veckan :)

Igår hade jag för övrigt ett föreningsmöte via internet igen och det verkar som (bara en liten parantes nu) att jag kommer att ha en fotoutställning om den svenska vintern i januari på ett av biblioteken i Ljubljana. Det är precis perfekt för min del eftersom jag ska till Sverige över jul och nyår och kan då passa på att fotografera "den svenska vintern".

Ska också ha ett litet bildspel om den svenska julen på ett av St. Lucia firanden i Ljubljana i december, men de fotografierna är redan tagna. Måste bara ta mig tid att göra själva bildspelet och lägga till en massa svensk julmusik (tänkte på "Gläns över sjön och stran" och "Jul, jul, strålande jul").

Men nu till två låtar jag tycker är veckans hit #1 och #2:







Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0