Web Toolbar by Wibiya rosyred -

But rather a garden for ever in bloom and a flock of angels for ever in flight


Idag blev jag rejält sugen på japansk mat, jag älskar sushi! Vi har en helt fantastisk japansk restaurang mitt i centrum i Ljubljana, men eftersom jag inte orkade ta mig dit eller rättare sagt inte hade någon som ville följa med mig dit (jag är en av dem som aldrig och då menar jag verkligen aldrig sätter mig ute på någon restaurang eller fik och äter/dricker själv, jag kan å andra sidan gå in i en restaurang och beställa take-away mat själv). Så det blev en japansk inspirerad lunch idag. Nudlar, paprika, minimajs, svamp och Teriyaki sås ("traditional mix of Japanese soy sauce, mirin and sake" som finns att köpa i alla större livsmedelsaffärer) stekte jag i en stekpanna. Jättegott och tar inte ens en kvart att göra. Hittade också lite japanske snacks i affären. 
För övrigt har det varit en fin och solig höstdag idag. Börjar dock bli lite jobbigt att mer och mer gråa löv ligger på marken och mindre vackra röda, oranga och gula på trädgrenarna för var dag.
Höst är min favoritårstid och för varje löv som faller ner till marken dör en liten bit av mig.
Jag älskar höstmånaderna (jag önskar de vore fler).
Soliga höstdagar är till för promenader bland vackra löv med lagom varm jacka, vantar och halsduk. Och regninga höstdagar är till för mysig läsning i soffan men en filt och en kopp te medan regndropparna samlas på fönsterrutan. En tradition som jag har är att varje höst läsa "The Picture och Dorian Grey" och "Dracula". Dessa två böcker läser jag bara på hösten!
Samtidigt vet man att julen och allt vad det innebär bara är runt hörnet. Jag tar vara på varenda höstdag och försöker vara ute så mycket som möjligt!


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0