Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I can´t fight what I´m feeling anymore



Helt sannslöst vilket vackert  höstväder vi har idag. Tog bussen till universitetet och gick sedan en promenad till och genom gamla stan. Den delen av Ljubljana är min klara favorit och är även alltid så gott som full av turister, speciellt runt första advent och fram till julafton. Folk har beskrivit den gamla delen av Ljubljana som en sagostad, tagen dirket ur en saga. Givetvis slår man sig som slovenska och Ljubljana-född ett extra slag på böstret. 

Gjorde pasta med grädd - , purjolök- och champinjonsås när jag kom hem mitt i allt organiserande och redigerande av dagens fotografier och lyssnandes till ”Monster” med Lady Gaga. Kan inte få nog av den låten. Den pumpar verkligen ut energi i varenda del av min kropp. Nu, full av energi, ska jag åka en sväng till univeristetet  för att hämta några böcker…hoppas det finns några kvar! Får väl se om eller med vilka jag kommer att komma hem med! Fortsätter med inlägget när jag kommer hem.

"My mission" på universitetet gick inte som jag hoppats. Tror jag kom lite försent idag. Vad jag däremot fick var en broschyr (eller snarare katalog) om student-valet 2010...igen! Jag vet inte hur många sådana jag har fått den här veckan! Så fort jag kom in i universitetsbyggnaden hoppade en kille på mig med "katalogen" och började förklara v-a-r-f-ö-r det är viktigt att rösta. Jag svarade med att jag skulle rösta lite senare och var tvungen att gå till tredje våningen och han följde med mig till hissen (här är vi inte lata inte...men efter förmiddagspromenaden jag hade kan man unna sig att åka hiss). Han stod kvar där och tittade på mig. Jag menar...vad händer?
Var han så desperat att få en röst att han personligen skulle se till att jag kom till vallokalen nere i källaren, och att jag efter att ha varit uppe på min avdelning, inte skulle smita ut bakvägen (tanken slog mig faktiskt när han öppnade munnen)? Skulle han "hjälpa" mig att rösta också?
Imorgon är en ny dag och då ska böckerna bli mina!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0