Web Toolbar by Wibiya rosyred -

The incarnation of perfection



För mig är Slovenien det vackraste landet. Jag vet att jag är väldigt patriotisk nu men jag har alltid tyckt det och kommer förmodligen alltid att tycka det. Det är en sådan variation mellan landskapen. Inlandsklimat och storstad i Ljubljana och dess omgivning. Medelhavsklimat och turism vid kusten (min mamma är från Portoroz) och naturparker, vackra floder, vattenfall och sjöar, skogar och Alperna i norr.
Och det är precis detta jag anser är Slovenien största stolthet.
Mina absoluta favorit platser i Slovenien är "Bled", "Bohinj" och området runt floden "Reka Soča" (där även några scener i "Narina: Prins Caspian" filmades. Det sägs att skådespelarna och alla som ingick i filmteamet blev helt chockade när de fick se det vackra landskapet. Det fick ta djupa andetag för att kunna fortsätta att gå (så sades det i en intervju i alla fall)
"Reka Soča" ser ni på de tre första bilderna. Under; fyra bilder på "Piran" (den lilla medeltidsstaden vid kusten som gränsar till Portoroz). De övriga fotografierna är från Bled och Bohinj.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0