Web Toolbar by Wibiya rosyred -

In a lot of ways I didn´t know what I was getting myself into...

Jobbat 07.00 - 10.00. Var bara lite lite jobbigt (okej då, det var fruktansvärt jobbigt) att stiga upp ur sängen på morgonen vid 5.00. Men jag lät radion vara på i en halvtimme och lyssnade till lite härlig musik samtidigt som larmet på telefonen gick var femte minut.
En snabbis in i duschen, en quick breakfast, fick ta en mugg kaffe (okej, två) när jag kom till jobbet för att vakna på riktigt istället...man hade ju trott att kallt vatten och en blåsig och kall tiominuters-promenad ner till jobbet skulle göra susen, men det var lite dåligt på den fronten idag. Jag såg ut precis som jag kände mig när jag gick förbi en spegel på väg till kontoret: trött...

Är hemma ett litet tag nu, nästa jobbpass för dagen är 15.00 - 20.30. Funderar på om jag ska ta bilen eller cykeln. Åh, vilket stolpskott till pucko jag är!! Ska man verkligen behöva fundera över sådana saker när man har tio minuter till jobbet?! Honestly?

Har hunnit att plugga lite, läsa Mina Hemligheter av Sophie Kinsella, på slovenska, de engelska versionerna är ALLTID bäst, bläddrat igenom lite tidningar, fotograferat dagens fotografier samt skickat iväg ett mail till min chef ang. jobb i sommar.
OCH jag har hittat den perfekta (med stort P) ringsignalen. Tror folk i min närhet kommer att få slaganfall när den väl sätter igång för trummorna är ganska mäktiga i melodin, men var gör man? Det enda som stör mig lite är gubben som pratar i början men det kan nog fixas via något av alla mediaprogram jag har här på datorn.
Woho, nu tror ni säkert att jag har värsta hard-metal-dead-rock på g! Men så cool/anticool (?) är jag inte! Det är en instrumental låt med som sagt mäktiga trummor och en man och en kvinna som nynnar!
Eh, det där lät inte som jag hade hoppats! Hur som haver, det är en fin melodi!



Mina föräldrar är i köket och håller på att tillaga den obligatoriska söndagslunchen så den ser vi fram emot...för övrigt är det en ganska deprimerande dag idag. Jobb (fast i mitt fall tycker jag om det, men det är väl lag på att man ska tycka att jobbet är pest eller kolera, va??) och dessutom ösregnar det ute. Allting är så grått och trist!
Har bara lust att spy galla över allt och alla!
Men...jag har lovat mig själv att inte hänga läpp för det och framförallt inte haka upp mig på saker (och människor också för den delen) som inte tillför mig någon positiv energi!

Såg att i Ljubljana är det minsann uppemot 20 plusgrader och strålande solsken! Träden börjar redan bli gröna, blommorna blommar och människor går runt i kortärmat!
Ja, ni lyckliga satar...snart så...
Näää, positiv energi var det ju!

Och för att göra det hela ett snäpp "roligare" jobbar jag 8.00 - 12.00 imorgon, vilket med andra ord betyder ännu en dag där sovmorgonen kommer att saknas fruktansvärt mycket. Inte för att jag klagar eller så...
Nä, man ska blicka framåt, vara glad för det man har (det finns alltid de som har det värre) och försöka vara i nuet så mycket som möjligt!

När jag kommer hem ikväll ska jag slänga mig i soffan, titta på Blue Bloods och slurka i mig champagne och käka franska handgjorda chokladpraliner....eller något...bröd och vatten kanske...får se vad kylskåpet/skafferiet har att erbjuda...
Hoppas ni får en trevlig avslutning på veckan och helgen :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0