Web Toolbar by Wibiya rosyred -

All your life you´ve been running from dreams, from the blue and the red and the orange and green

Har precis varit nere centrum och varit lite irriterad på banken (hur lång tid kan det ta att sätta in pengar egentligen?) och skaffat mig ett nytt startpaket för mobilen. Ni som har följt mig ett litet tag vet att jag hade lite problem med mitt mobilnummer...det svenska kvar i Slovenien och det slovenska som inte fungerade längre (som det senare visade sig att det visst fungerar, men att jag måste aktivera det i Slovenien igen och för att göra det måste jag komma dit först).
Men i alla fall ett helt nytt svenskt nummer som jag bara ska ha som en backup i fall sådana dumheter händer igen! Och det planerar jag verkligen inte att de ska göra!

Men det är inte bara att köpa ett startpaket och tro att det är färdigt! Sedan ska man ju aktivera det också, se att det funkar, tanka på och öppna ett nytt konto på Comviq.se...oh, dessa dyrbara minuter som bara går till spillo...
Och igår tänkte jag med hjälp av pappa sätta på det nya ultramoderna display-skyddet (som tagits fram av den amerikanska militären) på min nya touchmobil.
Tja, det tar nog fem minuter sa jag till pappa.
Dettogförhelveteenhalvtimme!!!!
Och jag har fortfarande inte fått bort alla microbubblor...för att inte ens gå in på de riktigt stora bubblorna. Tror ett argt e-mail till den amerikanska militären just nu vore en suverän idé.

Annars så har jag varit nere på jobbet också och lämnat in min tjänstgöringsrapport för april månad och tjatat lite med arbetskompisarna. Min namnskylt har inte dykt upp än...


Har precis lagat till lite nudlar med grönsaker och skaldjur och lyssnat på världens bästa låt "Where we want to be" med Ben Barnes
Ikväll blir det Easy Virtue (Benny igen...ni kanske tror att jag är lite obsessed with him men lugn, bara lugn i stormen...det är jag inte, det är bara så att ALLT han göra faller mig smaken till max!)
Mamma och pappa har inte sett Easy Virtue än och jag har (äntligen) övertygat dem om att den verkligen är värd att ses. Pappa frågade om den var bra.
Do I like it? I´m cocobananas for it! Behöver inte nämna vad för slags blick jag fick av mina föräldrar efter den kommentaren.

Hoppas, hoppas, hoppas Killing Bono spelas när jag kommer till Ljubljana. Jag ska för fasiken hänga på Kolosejs lås varenda dag. För en sådan film måste ses på en megasuperultramaxiskärm, dvs en bioskärm!
Och boken "I Was Bono's Doppelganger" av Neil McCormack som filmen är baserad på måste jag också checka igenom lite ;)

Kolosej är för övrigt en bio mitt i det enorma köpcentret CityPark med 14 biosalonger i olika storlekar, affärer, restauranger etc...och svart glas utanpå importerat direkt från Las Vegas!).
Det ni ;)


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0