Web Toolbar by Wibiya rosyred -

You´re so delicious

För mig är frukosten den viktigaste tiden på dygnet. Att kunna sitta utan att stressa i sig maten, äta en massa härlig frukt och läsa en bra bok/tidning gör att jag mår bra hela dagen och att energin är på topp fram till kvällen.

Idag är jag ledig, imorgon skulle jag jobbat från 15.00 till 20.30 men sedan ringde de igår förmiddag och undrade om jag kunde jobba lite på morgonen också, 7.00 till 10.00 och jag sa ja (!) Eh, varför inte. Det är ändå dåligt väder ute och jag är ledig hela söndagen. 
De lovade som sagt uppemot 14-15 grader och strålande solsken idag...det stämmer inte riktigt när jag tittar ut genom fönstret nu. Eftersom jag är uppvuxen i Sverige förvånar detta mig inte det minsta.

Förresten tänkte lista lite filmer och TV-serier som jag rekommenderar, dvs de som ligger högst upp på min lista för tillfället ;)

(Polis) serier
1 - Blue Bloods
2 - Chicago Code
3 - Detroit 1-8-7

(Historiska) filmer
1 - The King´s Speech (Colin Firth)
2 - Season of the Witch
3 - Dorian Gray (Colin Firth och Ben Barnes)
4 - Easy Virtue (Ben Barnes och Colin Firth)

Jag vet inte varför men jag är verkligen into polisserier och historiska filmer just nu. Svårt att gissa vilka som är mina favvoskådisar va? ;)



Jaha, som ni ser...mina frukostvanor. Försöker se till att jag äter fullkornsbröd eller knäckröd, mycket grönsaker såsom paprika, avokado, tomat och gurka men även ost och skinka på brödet.
Lite kräftor och räkor passar bra till frukost också!
Den senaste tiden har jag ätit havregrynsgröt varje morgon och varierat "toppingen": naturellfil med lingon, kanel, banan och färska jorgdubbar. Och även torkade fikon eller/och dadlar är gott.
Ibland tar jag bara vanlig fil och häller i antingen köpt müsli (ICA har det bästa) eller hemmagjord med mandlar, russin, hasselnöter, torkad frukt, solrosfrön och havregryn tillsammans med lite färska blåbär och hallon.
Och kanske den bästa frukosten av de alla är naturell yoghurt med skivad banan och valnötter! Det är min absoluta älsklingsfrukost ;)
Ibland så blir jag verkligen sugen på ägg också och då antingen kokar jag det eller steker och strör på en massa paprikapulver (medan ägget steks).
I London åt jag toast med citronmarmelad varenda morgon, supergott! Och numera (om jag nu äter marmelad) är fikonmarmelad godast! :)
För det mesta brukar jag dricka apelsin- eller jordgubbsjuice, grönt te (med jasmin/citron) eller aloe vera juice.
Och ibland, fast väldigt sällan (när jag har sovmorgon eller gott om tid) steker jag antigen vanliga pannkakor/plättar eller havregryns-honungs-och kanelpannkakor/plättar och äter det tillsammans med en massa frukt i alla olika färger och former; björnbär, kiwi, jordgubbar, ananas, hjortron mm. 
Och även om jag hatar det, så äter jag en halv grapefrukt lite då och då bara för att det är nyttigt!
Voilá! Kanske får även ni något tips på en god frukost :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0