Web Toolbar by Wibiya rosyred -

And I wish on a star that somewhere you are

Jobb 7.00 till 13.00, skulle egentligen jobbat till 12.00 men jag stannade en timme extra eftersom det fattades personal.
Riktigt kul att jobba idag faktist, dreamteamet ni vet ;)
Men det är allra bästa med att jobba är när man kommer hem och blir välkomnad av en underbar liten pälsboll :) Gud, vad jag älskar vår hund! Jag får ett lyckorus varje gång jag kommer hem och ser hur han stormar fram till mig, svansen som en propell, nästan fäller omkull mig (han väger 10 kg men lyckas med det i alla fall), försöker slicka mig i ansiktet och skäller precis som om han vill berätta exakt hur mycket han har saknat mig. Sedan förföljer han mig i en timme eller så, tills han inser att jag faktiskt kommer att stanna hemma från och med nu.
Världens snällaste, vackraste, smartaste och godhjärtade hund som finns. Herdersord!
Och precis som folk som har haft och har en Cavalier King Charles Spaniel säger jag detsamma: En gång en Cavalier, alltid en Cavalier!

Beställde en namnskylt via jobbet igår förresten. Fick bestämma form, färg, typsnitt och symbol själv och utan att avslöja för mycket kan jag bara säga att den kommer bli grym, den är så jag: oval, ljusrosa, skrivstil ;) Fast jag får först se den i sommar när jag kommer tillbaka till jobbet eftersom den skickas dit! 
Sedan måste jag verkligen se till att föröska skaffa mig lite nya uniformer/arbetskläder, Byxor x2 + arbetskjortor x3. Hade tänk vita byxor och arbetsskjortor i marinblått, ljusrosa och vitt. Och så den lilla namnskylten som pricken över i:et! ;)
Tycker inte riktigt dessa vi får på jobbet är till sin fördel, så jag ska beställa på egen hand.
Jag menar...man måste ju också vara snygg på jobbet där klädkoden är uniform! ;) Am I right?
Som min pappa alltid säger och påstår sedan att det är mitt och min systers motto: "Och yta framför allt!"
"Amen" får jag nästan alltid lust att avsluta med när han säger så!
Och bara för att göra en sak klart för alla: jag är inte så ytlig som det verkar!

Och för att skriva vidare om temat jobb, så ska jag göra ett prov i början av sommaren och förhoppningsvis få delegering för sondmatning. Medicindelegering har jag haft i ett par år nu och känner att det är dags för nästa steg :)



Ohoj, ytlighet på högsta nivå! ;)

Lovely words
Postat av: En göteborgska i Italien (och resten av världen!) / Johanna Andersens blogg

Ciao bella!! tack så sjuuuuukt mycket för din fina kommentar, du har ingen aning hur glad jag blir!! :) jag har inte alls många bloggläsare men de få jag har är helt underbara, så tack tack tack! :) Kram!

/Johanna

2011-04-04 @ 22:11:52
URL: http://johannaandersen.se/

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0