Web Toolbar by Wibiya rosyred -

That's so contagious, let's be outrageous

Ledig dag, vilket betyder sovmorgon, vilket med andra ord betyder ordentlig frukost, vilket i sig betyder tillräckligt energi för hela dagen, vilket resulterar i en perfekt dag ;)
Gick upp redan vid 7.00, satte mig i soffan och läste ut en av Sophie Kinsellas böcker. Efteråt gick jag ut och rastade Viggo. När jag kom hem var klockan redan 9.00 och bestämde mig helt spontant för att baka lite scones (jag vet, idag igen). Scones blir alltid lyckade och himmelskt goda. Jag har på riktigt smör och olika sorters marmelader: hallon, jordgubb, hjortron, bjönbär, fikon, apelsin, citron...tja, kort och gott, det som finns hemma.
Och även om jag försöker undvika kaffe så mycket som möjligt, i sällsynta fall dricker jag någon kopp då och då på jobbet, så passar en kopp starkt kaffe utan socker och mjölk alldeles utmärkt tillsammans med nygräddade scones.

Oh, nu längtar jag verkligen ner till Slovenien. Don´t get me wrong, det har varit underbart här. Bara mina föräldrar, jag och vår hund: lungt och härligt!
Jag har läst en hel drös med bra böcker (Monika, jag ska skriva en lista till dig, jag lovar ;), pluggat en hel del, kommit på jättebra övningar och sammanställt presentationer/föreläsningar till svenskan i Ljubljana, jobbat en hel del tillsammans med jättegoa arbetskompisar, träffat en del barndomsvänner, tagit en miljonhundratusen promenader runt sjön med Viggo....
Men nu är det dags, magkänslan säger mig att det är dags att åka tillbaka till Ljubljana. Och man ska alltid följa magkänslan! Det borde vara regel på det ;)
Längtar efter att träffa mina syskon, alla kompisar, fika på någon av alla uteserveringar utmed stadsfloden, strosa runt på Ljubljans gator, åka ner till Portoroz vid kusten, svenska lektoraten...oh, nu längtar jag så mycket att jag sitter här och flinar för mig själv. Hjälp! Jag kan inte sluta, det är som om någon drar i mina mungipor.
Snart så...:D

Tillbaka till min morgon och verkligheten.
Gjorde mig som sagt en ordentlig Engelsk inspirerad frukost: scones, marmelad och English breakfast tea (jag skippade kaffet). Och sedan gjorde jag någonting jag är väldigt noga med att aldrig göra annars.
Mixa frukost och TV. Åt frukost och tittade på min absoluta favortifilm: Easy Virtue.

Det går inte att beskriva hur mycket jag älskar den filmen. Jag skulle kunna titta på den hur många gånger som helst :) Helt fantastiska skådespelare och jag sitter med ett leende på läpparna från filmens början till slut.
Och soundtracket till den filmen ska vi inte ens gå in på :) Låten Let´s misbehave med Cole Porter är så underbar! När jag lyssnar på den sitter jag och småler precis hela tiden, den låten gör mig så GLAD!! Får bara lust att hoppa runt och dansa :)
 


Feel-good filmen :) Trailern är lika bra som själva filmen. Mamman (Kristen Scott Thomas) i filmen är bäst, och så är ju mina två favorit skådespelare, Ben Barnes och Colin Firth, också med. Engelsk humor, den engelska landsbygden, snobberi när det är som bäst, utmärkta skådespelare (precis alla i den här filmen glänser), underhållande repliker och underbar musik...det kan inte bli mycket bättre än såhär :)


Let´s misbehave :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0