Web Toolbar by Wibiya rosyred -

AND AS THE STREETS RACE PAST, I JUST WON`T LOOK BACK

Can You Feel It - One Night Only



Jobb mellan 13.30 och 21.30 är det som den här dagen består av.
Efter att ha varit ute med Viggo på en lite längre promenad bort till skogen ska jag nu sätta mig, äta frukost och läsa senaste numret av Vanity Fair (älskar den tidningen, är nog min favorit tillsammans med ELLE Interior, och VOUGE kanske också kan vara med på ett hörn). När jag var yngre kunde jag läsa vilken tidning som helst, hade inte så höga krav.
Numera är jag stenhård vad gäller artiklar (de ska vara intelligenta, underhållande och intressanta på samma gång), språket (det ska vara vackert och intelligent med stort ordförråd, lite sådär komplicerade meningar etc), designen ska vara snygg och stilren, kvalitetén på pappret ska vara hög (det gör faktiskt väldigt mycket för en tidning!).
Och att inte förglömma: fotografierna! Det, för mig är det viktigaste! Jag vill kunna stanna upp mitt i tidningen och dra ett djupt andetag och utropa "WOW"!
Fotografier som jag kan inspireras av är grundläggande för min när jag ska köpa en tidning!
Och en tidning ska även vara "bred", dvs innehålla allt; world affairs to entertainment, business to fashion, crime to society.
Vanity Fair
tycker jag lyckas med alla dessa kriterier.

För övrigt tycker jag även om National Geographic, Illustrerad Vetenskap och historiska tidningar. Innehåller ALLTID den ena intressanta och lärorika artikeln efter den andra. Underbara fotografier också ;)

Ok, nu ska jag slänga mig över VF. Ser speciellt fram emot artikeln "The Age of Elegance".
Och sedan som sagt, jobb som gäller.
Ha en fortsatt trevlig dag.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0