Web Toolbar by Wibiya rosyred -

STARTING TO SHINE

Broken Arrow - Pixie Lott
 

Turn It Up - Pixie Lott


Without You - Pixie Lott


Nu är den soliga helgen snart till ända and all I can say is that I had a lovely weekend working my butt off and soaking up some rays... loving the sunshine! :) Let’s hope it lasts.
Oh, Ursäkta för den dåliga uppdateringen men jag har haft fullt upp här hemma.
Ledig denna helg och då tänkte jag passa på att fixa lite både inne och ute. Började med att klippa gräsmattan runt hela huset. Gick ut vid 13.30 och kom in vid 14.30! Rekord! Nästa gång ska jag satsa på 45 minuter.
Känner att jag och gräsklipparen börjar bli kompisar nu, börjar få in den rätta tekniken nu såväl som i vilken ordning jag ska ta alla gräspartier runt huset.
Jaja, hur som helst att klippa gräsmattan är riktigt skoj och för att inte tala om motionen jag får! Efter en timme är det som om jag sprungit maraton. Sedan om det verkligen är så påfrestande att klippa gräs eller om jag bara har jäkligt dålig kondition är en annan sak...

När jag kom in stoppade jag in hörlurarna i öronen (ni behöver inte ens fundera på vilken musik som spelades, va? ;) och tog ett stadigt tag om dammsugaren. Hann också rengöra badrummet och toaletten, rengöra alla speglar i huset, torka och desinficera alla dörhandtag, damma allt som går att damma, diska, vattna alla blommor, tvätta, stryka hela Mount Everst berget av tvätt (nu finns inget mer att stryka!) och rengöra hela den förbannade persiska mattan i vardagsrummet från hundhår.
Snälla mamma, får jag sälja mattjäveln
?? Du och pappa kan åka på kyssning i Västindien för pengarna.
Yes? Yes!

Senare på kvällen gick Viggo och jag en promenad till bondgården och skvättebäcken. Medan jag kollade mobilen hann han doppa sig i vattnet. Vet inte riktigt hur det gick till, med tanke på att han hatar att bli blöt men helt plötsligt stod han mitt i bäcken (som för övrigt inte är så djup). Han luktade både gott och så tjusig ut när vi kom hem så det vara bara att kasta in honom i duschen.
Vilket senare betydde att jag för andra gången för dagen fick rengöra duschen!
Så nu är detta noterat också...
Himla lätt det är att städa förresten. när man väl är inne i det. Det tuffa är bara att motivationen inte alltid finns där, men när man väl gett sig själv en spark i baken och sätter igång ja, då går det som på räls...

På kvällen tittade jag på "Death at a Funeral", den engelska versionen. Den är så mycket bättre än den amerikanska! Den engelska har bra humor och är lite lugnare medan den amerikanska bara är.... hysteriskt!

Idag, söndag har jag rensat ogräs runt hela huset. Och fixat komposten, dvs klippt remsor av tidningar och kastat ner dem i komposten, tydligen ska det vara bra av någon märklig anledning...
Nu ska jag göra äppelmos av alla äpplen som jag plockade för några dagar sedan.
Sen ska jag ut en sväng med Viggo, tanka bilen och sedan spela piano, läsa och fixa lite med några fotografier.

Jaaaa, det är väldigt intressant här på min front. Det kanske ni har märkt vid det här laget? ;)
Får mail från kompisar och familj nere vid kusten i Slovenien och Ljubljana och de har minsann en riktig sommar och har riktiga semester-och-sommar-aktiviteter.
Jag å andra sidan är fast här med dåligt väder, jobb och en massa pyssel i trädgården och huset... fast vill ni veta en sak??
Jag skulle INTE vilja byta det mot någonting annat i världen! Jag har det så bra att jag bara går runt och ler och fylls av positiv energi hela tiden. Alledes säkert!
Och ni vet vad de säger, what goes around comes around :)
So that's something I'm really looking forward to...




Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0