Web Toolbar by Wibiya rosyred -

SO I WON'T BE WAITING, ANTICIPATING FOR THE FALL


Jag vill ut och resa igen...


Jobbade från 08.00 till 12.00 igår och när jag kom hem fungerade inte internet... typiskt! Och på mobilen går det så sakta att det nästan går baklänges.
Det enda jag kunde göra var att gå ut på en längre promenad med Viggo, där han försökte att inte låtsas om de två stora hästarna som vi träffade på i en hage. "Nu skiter jag i hästarna och äter lite gräs istället, jag är INTE rädd för hästar, inte rädd..." måste ha varit vad som rörde sig i den lilla hundhjärnan.
När han var en liten valp blev han vettskrämd av en enorm häst och numera är hans taktik att hantera rädslan helt enkelt att ignorera dem! Ställde honom vid staketet och gick själv bort till hästarna. När jag vände mig om för att se om han uppförde sig som han skulle såg jag exakt vad han tänkte: "Vad i HEL-VETTE gör hon!!!". Han blick alltså :D
Djur är verkligen det bästa som finns, det förgyller ens dag hundra gånger om.

När vi kom hem, rensade jag lite ogräs, plockade bort alla äpplen under trädet, jag börjar faktsikt få väldigt svårt för äpplen... häromdagen vad jag i affären och gick förbi fruktavdelningen då jag fick syn på några äpplen som låg på golvet istället för i korgarna. Jag fick nästan fnatt när jag såg detta... räkna till tio.... slappna av... andas in... gå förbi...
Så när jag kom hem ställde jag mig i köket och gjorde mos av alla äpplen jag har hemma och gjorde därefter pajer som jag fryst in, så ni som kommer tillbaka från semestern ska nujävlarmig äta äpplen i alla dess former!! ;)

Och när jag ändå var ute i trädgården, solen sken, Viggo låt på gräsmattan och solade, internet inte fungerade, jag hade jobbat mitt jobbpass för dagen drog jag ut gräsklipparen och klippte gräset igen. Felt good :)
Men VARFÖR skriver jag så mycket om städning och trädgårdsskötsel?? Allvarligt talat! Det här börjar bli skrämmande likt en trädgårdsblogg...

Vet ni vad jag ska göra på baksidan av huset?? Jag ska göra en minigolfbana! Såg att man kunde köpa färdiggjorda "stationer",  med klubba, bollar och allt!
Varför inte? Grannarna kommer nog undra vad jag håller på med... men det var så längesedan jag spelade! I juni när jag var nere i Portoroz var det INGEN som ville följa med och spela!
Här ska det svingas golfbollar över trädtopparna... okej, kanske inte riktigt...
Oh, den här bloggen och hela min tillvaro börjar gå lite överstyr känner jag.

Nähäää, nu ska jag göra nudlar med en ny asiatisk grönsakssås och titta på Simpsons och Family Guy. Det är ju inte riktigt min humor egentligen, men emellanåt kan det vara ganska roligt. Jag ÄLSKAR Peter Griffins skratt. När han skrattar ligger jag på golvet och kippar efter luft!
Ha en fortsatt trevlig kväll :)


Lovely words
Postat av: loreta

Vaju pogresava oba, tebe in "den lilla hundj..n":)))



2011-08-24 @ 09:31:29
Postat av: Viki

Well, we wish we could say the same about you.... nah, just kidding. Miss you too :)

2011-08-24 @ 11:42:07

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0