Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I'M RUNNING FOR MILES BUT I DON'T GET FAR



Ah, I wish all you guys would get a twitter and stop messing around on facebook!

När man skaffar facebook till sin 100-åriga mormor, sitt ännu ofödda barn och till sin döda sköldpadda... ja, då har det fanimej gått för långt!
Facebook är bra på ett sätt, man samlar alla sina kompisar på ett och samma ställe, postar och delar med sig av nyheter, fotografier och videos... men jag föredrar faktiskt Twitter, det känns på ett sätt lite mer privat.

Facebook-stalking har man ju hört mycket om. Man postar en enda mening och sedan vet halva världen om det och vänder och vrider på orden, så när man tillslut träffar kompisar, arbetskamrater, familjemedlemmar så vet de mer om dig än du själv gör!
Och för att inte tala om den ständiga skräcken om att man varit på fel plats vid fel tillfälle och att detta bevisas på facebook, såklart hinner alla andra se det innan man själv gör det! Man vet aldrig vad som kan dyka upp på den sidan!

Fast många gånger tror jag att det finns positiva egenskaper när det kommer till facebook. Om man är smart kan man skapa sig en sida som är till ens fördel, skapa kontakter, visa sina talanger och hårt arbete...
Så nej, facebook är inte bara skit utan det finns saker som är positiva också.
Jag skulle go on forever och räkna upp både för- och nackdelar med att lämna ut sig själv och sitt liv på nätet, men jag struntar i det eftersom jag måste spara energin till jobbet ikväll.

Jag är inte så aktiv på facebook, att jag skriver någonting på min status är väldigt sällsynt, jag postar inte fotografier etc etc. Jag har bloggen för detta!
Och givetvis så finns det ju för- och mot-argument med att ha en blogg, men märk väl att en blogg är ens egen, du har full kontroll över den. Du bestämmer själv vad som ska skrivas, vilka fotografier som ska visas, vad du vill dela med dig av. Ingen kan gå in där och ladda upp en bild på dig med sängkammarblick och munnen full med mat iklädd en XXXXXXL-tröja, alla kommentarer från läsare granskas innan de godkänns och publiceras, du lämnar bara ut så mycket av ditt liv till andras beskådning som du vill!
Dessutom kan du låsa vissa inlägg, dvs lösenordsskydda dem så att bara du och de personer du godkänner kan ta del av dem.

En blogg är en digital dagbok där du mixar text, fotografier, videos, musik och mycket mer. Och precis som med allt annat på nätet är det upp till var och en att visa sig från sin bästa sida. Ett stort antal bloggare har gjort sig en megakarriär med hjälp av sina bloggar och tjänar nu stora pengar. Med en smart hjärna, en blick för vad folk vill se och ha kan just en blogg ge dig otaliga chanser, erfarenheter och en skjuts i den kreativa karriären.
Jag har min blogg som en dagbok, någonting jag kan lämna kvar till min framtida barn och barnbarn och barnbarnsbarn... någonting min mamma t.ex kan gå in på och se vad jag har för mig när vi befinner oss på olika platser i världen.
Och GIVETVIS skriver jag INTE allt på bloggen. Det ni får se är bara en bråkdel, saker som gör mig glad eller saker som jag vill minnas i framtiden. De mest privata sakerna håller jag såklart för mig själv! :)

Jag har haft min Twitter i snart två år men har aldrig varit inne på den så mycket, kanske en gång på sex månader.
Har gjort om min sida lite och ska försöka vara lite mer aktiv :) Jag tycker Twitter är roligare, intressantare, fräschare... facebook är bara plain boring!
Och nu kanske ni ställer er frågan: Men varför har hon en facebook om hon bara klagar på den??
Tja, good question! Jag ställer mig samma fråga varje gång jag loggar in på min sida.
Det är lätt att ta bort den... men ännu lättare att ha kvar den. För som jag nämnde tidigare, det känns tryggt att ha alla sina kompisar och bekanta på ett och samma ställe och på så vis underlätta för sig själv när man behöver dem eller bara vill se vad de har för sig.
The balance between good and bad helt enkelt.

Okej, nu fick jag faktiskt sagt det jag ville.
För övrigt så ramlade det ner ett ljuvligt brev i postlådan från Kommunen.
Innehållet stavas L-Ö-N!!! :)
Här ska det sättas spräck på pengarna kan jag lova! Needåå...
Och när man väl får lön ger det en en extra kick att jobba, som jag t.ex. gör idag från 16.00 till 21.00.
Ha en fortsatt bra dag :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0