Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Even brighter than the moon

Har jobbat från 8.00 till 16.00 idag. Slängde mig på soffan så fort jag kom hem med en tallrik lasagne som mamma och pappa tillagade idag, båda lediga eller nja pappa är ju egen företagare och översättare åt EU så han bestämmer ju sina arbetstider själv) och stirrade på TV:n medan filmen Grease rullade. Efter en halvtimme pallrade jag mig upp och förflyttade mig till datorn och har suttit här sedan dess. Vilket liv!

Visste inte riktigt vad för text jag skulle slänga ihop idag (kanske hade varit bäst att skippa inlägget helt och hållet??) så jag tittade igenom fotografierna från de senaste dagarna.
Två fotografier från New York som är min absoluta favoritstad (jag var där 2008), en egobild (why I ask, kan vara bra att ha att titta tillbaka på...hahahah :), världens godaste efterrätt-to-go bestående av chokladmousse, vaniljpudding, toppat med björnbär, hallon, jordgubbar och sockrade kex (borde kallas för efterrätt-to-run!).
De godaste kakorna, klassikerna Oreo och ett fotografi på mamma, pappa och Viggo i min brors rum. Undrar vad exakt alla tre tittar på...ser lite mysko ut ;) Ser nästan ut som om de spionerar på grannarna, inte så diskret direkt...Gick bara snabbt förbi rummet på väg till vardagsrummet och knäppte den här bilden så jag vet knappt själv vad de tyckte var så intressant och det är ytterst svårt att fånga Viggos intresse, förutom när det kommer till mat? De ser la för sköna ut, mina päron och vår knähund...

På tal om hundar och New York. Det var en snubbe på Starbucks där som när vi frågade om han rekommenderade någon bra restaurang svarade med:
There is a veggiebar just around the corner which is pretty dang good...except you might be eating your dog...which is really sad...
Ok, weirdo alert or what?!

Och för alla oss som älskar och är uppväxta med Michael Jackson spana in detta:
http://www.youtube.com/watch?v=R12QVtuB0_Q&feature=channel
Jag satt i soffan med handen över munnen och tårfyllda ögon...detta är magiskt!
Btw, min allra första CD var MJ: The Past, Present and Future (dubbel) så den CDn växte jag upp med och MJs musik kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta! The true king of pop, no questions about that!
Favoritlåtarna är Smooth Criminal (best best best), Beat it, Bad, Man in the mirror, Billie Jean och många många fler.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0