Web Toolbar by Wibiya rosyred -

So many beautiful things

Någon mer än jag som verkligen längtar efter lite varmare breddgrader efter all denna snö och kalla temperaturer?? Don´t get me wrong...sunshine and snow, great!. Slushy weather...not so great!
Och det är just det som råder på våra vägar just nu. För bara några dagar sedan hade all snön smält på vägar och gångbanor, vi hade underbart solsken och fåglarna kvittrade för fullt! Igår började det snöa hej vilt och det ska visst hålla på hela helgen innan det sakta avtar framåt måndag morgon...om man ska tro på meteorologerna, vilket man nog ska göra för när de säger att det blir fint väder blir det dåligt och när de säger att det blir dåligt blir det storm!
Men så är det att bo i Sverige, man kan aldrig planera någonting för allt kan ändras under en enda dag. Därför älskar jag Sloveniens väder. Säger de att det blir fint hela veckan, ja då banne mig blir det fint hela veckan och man kan redan på måndagen bestämma sig för en utflykt eller picknick under den kommande helgen! Givetvis finns det undantag men för det mesta är vädret att lita på. Som sagt gäller detta inte för Sverige men eftersom jag är uppvuxen här uppe i norr så är jag la van vid det...så det är luuuungt :) Vad gör väl en snöstorm eller två när man veeeerkligen längtar efter våren??

Efter en kväll på jobbet och en snöstorm senare drar jag nu täcket över huvudet och säger god natt!
Och bjuder på lite fotografier som jag tog i Portoroz i september förra året :) Hade varit gött att vakna upp och se detta genom fönstret.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0