Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Got up early and found that something is missing

Ni vet sådana där dagar, då man inte har någonting speciellt att göra (som jobb, ärenden och så vidare) men ändå bestämmer sig kvällen innan eller när man vaknar på morgonen med en sådana nä-nu-jäklar-känsla att man ska ta tag i dagen och planerar sin lediga dag från morgon till kväll?? Nå, en sådan dag har jag idag.
Har skjutit upp allt jag skulle ha gjort idag till tisdagen, då jag slutar jobbet redan vid 12.00 eftersom magkänslan (och den ska man alltid följa) sa till mig på morgonen att idag känns det så rätt att bara göra roliga och framförallt avslappnande saker för att fylla på batterierna inför veckan som kommer :) Den blir tuff kan jag tala om!

Utan att gå in närmare på vad för aktiviteter som får förgylla denna vackra, soliga och iskalla söndag med gnistrande snö kan jag bara tala om att idag är det tid för böcker, frisk luft, VM i damernas störtlopp, en bra romantisk komedi och en liten överraskning framåt kvällen ;) Lägger upp bilder senare när jag väl fixat allting.

Och när jag ändå talade om alpin skidåkning, pappa är förresten vår alldeles egna expertkommentator eftersom han tränat och tävlat i alpin skidåkning själv i sina unga år och alltid fyller ut det expertkommentatorna i TV berättar för oss arma stackare som inte har en susning om vad vi tittar på (så låter det på dem i alla fall).

Men mamma är bra härlig hon! Idag satt jag i soffan i vardagsrummet och läste när hon stormade in, satte på TV:n och "slängde sig" i soffan.
Okeeeej, tänkte jag och återgick till min bok.
Sedan började hon sträcka på sig som en katt, från tå till huvud.
Okeeeej, tänkte jag väl igen.
Och helt plötsligt drog hon upp ena benet upp till näsan och stretchade.
Men vad i hela friden...tänkte jag näst intill panikslagen ...håller hon på med??
När hon hade stretchat färdigt "slängde" hon sig över godisskålen vi har på soffbordet och där vi förvarar vårt naturgodis men en massa nötter, torkade aprikoser, torkade tranbär, jordgubbar doppade i vit choklad, you name it och tog en handfull av allt detta.
Sedan granskade hon allt hon hade i handflatan som om hon hade svårt att bestämma sig vilken sort hon skulle äta upp först...så hon gjorde det enda rätta och slängde allt hon hade i handen rakt in i munnen. Och vilken fart!! Och då kunde jag inte hålla mig längre utan jag var bara tvungen att kläcka ur mig så att hon hoppade till av förskräckelse: Ursäkta mig, men VAD gör du?? Ska DU köra störtlopp eller?? Vad har DU för startnummer??
Hon förklarade då att tanken inte hade slagit henne men att det var exakt det hon höll på med: förbereda sig inför loppet eller rättare sagt titta på loppet
Hmmmmmm...for det ur mig innan jag fortsatte men Caesars planer på att erövra Gallien.
Jag lovar att jag kommer få sådana otäcka bekymmersrynkor innan jag hinner fylla 30 tack vare alla mina föräldrars upptåg!

En sak till : VM i fotboll förra sommaren, mamma i soffan, hela familjen samlad, mamma utbrister: Får aldrig ni lust att sparka till någonting när ni kollar på fotboll? Det blir tyst i en halvtimme (några sekunder) innan vi alla får ur oss: Va??
Jomen ni vet, när ni ser att någon fotbollsspelare är på väg att få till en sådan där riktigt mitt-i-krysset-mål, får ni inte lust att sparka till bollen och hjälpa honom lite på traven. Det rycker i mitt ben när jag ser sånt! Rycker det inte i era ben också?
Dödstyst i en halvtimme till (några sekunder i verkligeheten igen) innan vi alla svarar: Ehhh...näääeee! Och alla flyttar sig bort från mamma sådär lite diskret.

Haha, min mamma alltså. Världens roligaste, vackraste, snällaste och helt igenom bästa mamma :) Ni vill inte ens veta hur det är att sitta brevid henne när hon tittar på tennis eller värre, boxning. Det rycker i hennes armar och varje rörelse kan resultera i en knockout och hennes medtittare rasar i backen.

Hujeda mig, nu blev det ett långt inlägg igen.
Over and out!


Nämen titta! Mamma har fått en alldeles egen skulptur. Stretching på gång, beware!
Btw, sen jag gjorde ett par långa och krävande (för en som inte är så insatt i konsthistoria, som eh...jag typ) översättningar från engelska till slovenska i höstas kan jag nu allt om skulpturer.
Och därmed basta!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0