Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Weekends don't count unless you spend them doing something completely pointless

Tjabba!
Har jag någonsin nämt att jag ÄLSKAR fredagar?

Jobb från 7.00 till 13.00 med ett annat av mina favorit-team idag (tack Ann, Ching, Hana, Sofie, Phen, Gullbritt och Zenita för en lyckad start på fredagen :)
Hana och jag fick däremot en liten pucko-stämpel på varsinn panna eftersom vi diskuterade Victoria´s Secrets underkläder och hurvida de verkligen är så bra som företaget försöker intala oss genom sina dyra och lyxiga reklamkampanjer och årliga fashion shows eller helt enkelt bara är till för syns skull.
Jag berättade att medans jag var i New York så besökte jag en VS store varje dag för lite shopping (eftersom det finns en nästan runt varje hörn, precis som Starbucks) och att det alltid står "Keep away from fire" på deras underwear and sleepwear. Deras hudkrämer ärdock  to die for! Gudomliga!
Jaha, det var tydligen inte så populärt för helt plötsligt utbrister någon: Meeeen, pratar ni verkligen om sådana privata saker med andra människor??
Jag och Hana bara tittade på varandra och tänkte Vaddå, privata saker? Vi diskuterar ju Victoria´s Secrets rykte, marknasföring och att företaget får så mycket uppmärksamhet även om dess under- och sovkläder inte är bland de bästa i världen så som de försöker övertyga oss med sin världskända Fashion Show varje år!
Ja, vissa är bra kinkiga! Jag menar, vi jobbar allihopa inom vården så de har ju ingen anledning att ta illa upp om man pratar om något flashigt företags underkläder!
Men att prata om ännu intimare saker än underkläder verkar helt okej! Ibland undrar man hur vissa är funtade??
Till slut kom vi i alla fram till att de andra trodde att Victoria´s Secret var en person och att Hana och jag satt och pratade om hennes underkläder! Jaha, är det namnet på ett företag för underkläder...DET visste vi inte!
You don´t say...haha, vem är det som har pucko skrivet i pannan nu då??

Nästa tema! Min arbetskomis Ann som är den som jag har jobbat längst tid med (vi jobbade ihop för första gången sommaren 2005, dvs min första jobbsommar) slutar den här vecka eftersom hon har fått en tjänst på ett annat ställe. Kommer att sakna henna otroligt mycket, men som tur är kommer vi att fortsätta hålla kontakten.
Jag kommer ihåg min första dag på jobbet, hur nervös, osäker och liten jag kände mig. Ann var den som tog hand om mig och var som min arbetsmamma (hon är precis lika gammal som min mamma) och hon lärde mig allt jag kan! Nu efter ett x-antal jobbsomrar har jag aldrig känt mig självsäkrare, jag njuter verkligen när jag jobbar och vet att jag behärskar det jag gör :)
Sköt om dig, Ann och lycka till! :) 

Skyndade mig hem efter att jag slutat för att kunna titta på andra åket i herrarnas storslalom. Höll på Ted Ligety :) Han var i Slovenien och Ljubljana för något år sedan och signerade skidutrustning på Intersport mitt i stan. När jag och mina kompisar gick förbi stod det en flera kilometers-kö utanför med främst unga tjejer. Puh, vaddå, Ted Ligety tänkte vi där och då. Nu ångrar jag mig att jag inte gick dit med mina skidglasögon eller någon skidvante och låtit honom signera! VARFÖR??? Hade varit extremt coolt att schvischa förbi i backen med Ted Ligety på handen.

Direkt efter storslalomen skjutsade pappa mamma till jobbet och mig till bok-och pappershandeln för att hämta ut några biljetter.
Idag är det strålande solsken ute med endast några få minusgrader. Fåglarna kvittrar för fullt och man kan verkligen se på dagarna att de börjar bli längre, det märks tydligt från den ena dagen till den andra.
Ja, kära ni, våren är på väg även här i Sverige :)
Nu ska vi strax titta på en skräckis och äta...wait for it...SEMLOR! Äntligen dags igen :) Fettisdagen är ju egentligen den 8 mars men vi tjuvstartar lite. Folk har redan ätit semlor flera veckor i förväg vid det här laget.
Mumsfillibabba vad gott det är med semlor. Köpta eller hemmagjorda, vilket som, det är alltid lika gott :)




Vad beskriver what a weekend is all about
bättre än den här låten :) Så grym! Och det finns mer av den varan ;)
Jag säger som Rix Christian: Nu är det fanimej helg!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0