Web Toolbar by Wibiya rosyred -

What you don´t understand

Två serier som ligger mig ganska varmt om hjärtat just nu och som jag bara längtar tills de sänds varje vecka är Lights Out och Blue Bloods.
Jag skulle kunna sitta och titta från första till sista avsnittet i sträck, ett litet maraton sådär på natten. Något man kanske ska försöka sig på någon gång i framtiden :)
Såvitt jag vet (och det är ganska mycket eller lite beroende på hur man ser det ;) så sänds inte dessa serier i Europa än. Blue Bloods börjar sändas i Sverige i början i mars...så se den för sjutton gubbar!

Grattis får vi väl också säga till Tina Maze idag igen för en topp-placering som nummer två i gårdagens kombination i svenska Åre och senaste gången jag stack in huvudet i vardagsrummet idag där mina föräldrar håller på att följa både damernas störtlopp, herrarnas kombo (tror jag) och längdskidor samt backhoppning, så låg Tina Maze på andra plats :)
Ja, skidgalningar är vi allihopa.

Jag har faktiskt aldrig varit i Åre eftersom vi alltid åkte på skidsemester med familjen till Sälen (Stöten, Lindvallen och Högfjället). Min absoluta favoritpist var en som gick under namnet Mormors störtlopp (tror den låg i Stöten). Den var GRYM!
Den måste ha gått runt hela stället! Man kom upp på toppen och såg den vackra utsikten. Det är väldigt speciellt när man blickar ut mot de svenska fjällen :) Helt annan känsla än i Alperna! På ena sidan var det en svart backe, dvs en ravin men på andra sida, ser ni var det en helt underbar backe. Lagom brant, genom skog, mycket öppet och vackra utsiktsplatser, lite störtloppsmoment...helt perfekt!
Så är ni någon gång i Stöten i Sälen, besök Mormors störtlopp! :)
Den kan dock för en del skidåkare (proffs, wannabes och kamikazeåkare) anses som aningen mesig men fy fasiken vad jag älskade den backen eftersom den aldrig tog slut ju!

Nu ska jag tillbaka till soffan och vila lite till. Helt plötsligt mår jag pyton igen. Det går upp och ner! Vågar inte ta med mig min notebook eftersom den garanterat kommer att hamna på golvet om/när jag utan förvarning slumrar till...




Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0