Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Would you hold it against me

Jag ber om föråtelse för dålig uppdatering, har sett att en hel del har titta in här som troligtvis tycker att jag har varit lite småtråkig de senaste dagarna (eller alltid? ;). Sanningen är den att jag har jobbat, från 8.00 till 16.00. Det känns både när man går upp på morgonen och när man kommer hem. Finns inte så mycket ork till att göra annat än lägga sig i soffan med en bra bok, fast t.om. läsning är lite svårt! Det är ju så förbaskat kämpigt att hålla ögonen öppna när man väl gjort sig bekvämt i en skön soffa med filten upp till näsan.
Men nu är jag ledig i två hela dagar som jag ska spendera hemma. 

Var på biblioteket idag och hittade sista delen (nr. 4) av Kejsaren av Conn Iggulden. Den är bäst i den serien! Dessutom lånade jag två Sophie Kinsella böcker som jag faktiskt inte hat läst än. Jag älskar böcker av både Sophie Kinsella och Marian Keyes. Riktigt må-bra-böcker som får dig att skratta från första till sista ordet. Keyes besitter en sjukt härlig humor, önskar jag kunde göra narr av mig själv på samma sätt som hon lyckas så bra med (göra narr av sig själv alltså, inte mig ;)

Jag blev bjuden till en tjejkväll hos en av mina arbetskompisar, Valentina ikväll. Hon hade med sig en vattenpipa från Egypten, lyckligtvis åkte hon hem innan oroligheterna bröt ut därborta!
Men ikväll har jag lite andra planer så vi bestämde att vi skulle ha en ordentlig tjejkväll (5 tjejer från jobbet) innan jag åker tillbaka till Slovenien.
Hoppas ni får roligt ikväll, Valentina & co ;)
That reminds me, måste skicka iväg ett sms till Caroline också för att bestämma en promenad med våra hundar  innan jag åker.
Nu ska jag laga lite mat, har en hel drös med kokböcker som jag ska titta igenom först innan jag bestämmer mig :) Och Britney Spears-listan med godingar som Toxic, Break the Ice, Womanizer och nya hiten Hold it against Me är beredd!

Hoppas ni får en trevlig fredagskväll ;)



Har haft på mig den nya herrklockan hela dagen idag och den känns inte ett dugg på handen kan jag tala om! Pappa tror jag håller in smärtan...macho som jag är ;)
Och jag har fått frågor om jag har färgat mitt hår. Nu kan jag, gott folk, erkänna att detta är min riktiga hårfärg som ni ser på bilden över. Sådan föddes jag. Dock blir det lite mörkare när jag inte vistas i solljus. Men ja, när jag föddes hade jag rött/orange hår som senare blev lite mörkare och mer åt det kastanjebruna hållet.
På senare år har jag färgat, tonat och slingat håret en hel del men nu är alltså orginal färgen tillbaka!


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0