Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I reach out my hand to you, I´ll have faith in all you do

Dagar som dessa med jobb från morgon till kväll och det här hemska vädret längtar jag bort! Till någon lång, vacker och folktom strand med kritvit sand och kunna leva som Robinson Cruise eller Flugornas herre (skämt åsido det där sista!) fast RC på mitt sätt vilket innebär: ligga på stranden hela dagen med musik i öronen, flera bra böcker och bara ta sig upp för ett svalkande dopp i det turkosblå havet och för att äta frukttallrikar och mycket fisk med grönsaker.
Något härligt paradis på Mauritius, Bahams, Bermuda...eller bara vara hemma i Portoroz :)
Tänk dig att kliva rakt in i ett vykort och hoppa ner i det 25 gradiga vattnet för att sedan lägga sig i hängmattan mellan två böljande palmer. ...


Underbara Portoroz som är min hemstad på mammas sida, där vi spenderade två månader varje sommar sedan jag kan minnas, dit jag åker såfort jag är ledig eller har lov och där jag har alla mina släktingar på mammas sida, alla kompisar sedan barnsben från segelklubben, goda familjevänner och morföräldrar som bor i vårt stora hus alldeles vid kusten (uppe på kullen ovanför de stora hotellbyggnaderna på första fotografiet). Portoroz är en turiststad med lyxhotell, exklusiva boutiquer, strandbarer, sandstränder, restauranger, en stor marina segelklubbar, flera stora tennisanläggningar med mera och där jag mår allra bäst ;)


Så långt kommer jag dock inte just nu. Men jag har gjort mitt eget lilla paradis här hemma.
Spenderade halva dagen med att läsa Sophie Kinsella, titta på romantiska komedier (behöver något som får mig att må bra), bläddra lite i heminredningstidningar, äta oreo, mysa med Viggo.

Vidare har jag spelat piano och körde igenom River Flows in You minst hundra gånger! Det var så längesedan jag spelade den och såg att det fanns plats för lite förändringar, alltid roligt att kunna lägga till litet eget i låtarna :)

Har också städat rummet (slängt bort en massa saker som jag troligtvis aldrig kommer att använda eller ens sakna) och hittade den här lilla underbart söta smyckeväskan från Hong Kong som jag fick av min arbetskompis Ching (världens bästa, roligaste och mest pålitliga arbetskamrat) när hon var där senast. Den svarta fick mamma som också var Chings arbetskamrat för inte så längesedan.
Tack igen, Ching! :) Hittade även ett hängsmycke med tillhörande sidenväska från Singapore som jag fick av min morbror och hans familj som har bott därborta i mer än 15 år. Jag har lagt alla asiatiska prydnader och småsaker i en låda nu, så jag känner mig oerhört organiserad ;)



Till kvällsmat rörde jag ihop något ytterst enkelt och gott som gick till på detta sätt:
Pannkakor med olika sorters sylt och marmelad och alla frukt jag kunde hitta hemma (fotografiet är gammalt och taget i september).
Försökte även organisera alla min sportgrejer här hemma och fundera på vilka jag eventuellt ska ta med mig till Slovenien. Tror det kan behövas ett tennisrack till därborta! Jag ÄLSKAR tennis.
I Portoroz är vi medlemmar i en tennisklubb och WTA-turneringen pågår i september (hörde någoting om att de skulle ta bort den! Nooooooooooooooo). Jag har varit och tittat på tennis matcher ett par gånger och jösses, vilken atmosfär! Älskar det, älskar, älskar, älskar!
Pikétröja, solglasögon, keps, vattenflaska och du är redo!
Någon gång när jag har lite mer tid ska jag posta ett inlägg om mina tennis erfarenheter/roliga minnen :) Dock inte ens på gränsen till lika roliga som skidhistorierna men ändå! :)




Men just nu ska jag iväg till vardagsrummet och titta på Harry´s Law (samma skapare som skapade Ally McBeal och Boston Legal :) och Lights Out (en av de bästa serierna jag har sett!).
Hörs snart igen!


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0