Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Every day feels like a Monday

Notera tiden! Har precis kommit hem från jobbet (fick skjuts av pappa pga av den livsfarliga blixthalkan, ishalkan, svarthalkan som råder på våra vägar och framför allt på vår tomt!). Jobbade från 13.30 till 21.30. Det känns kan jag tala om. Dessutom var jag sjuk/förkyld hela helgen också och det håller i fortfarande. Alla på jobbet är lite småförkylda, det måste vara någon sorts virus vi drar runt på allihopa.
Våra dagar på jobbet kan låta så här:
- Gav host du snyft XX host host medicin snyft snyft vid host fem?
- Ja atchjo det gjorde host host jag snyft
- Va atchjo BRAAAAAAAAAAatjo

Hoppas verkligen det går över snart! Har druckit tonvis med kamomille-te med honung, dränkt sockerbitar i propolis (för halsen), blivit hög på Vicks (både salva och nässpray) och ätit huvudvärkstabletter stora som hockeypuckar och jag känner nu att det borde räcka vid det här laget.
Idag har även inneburit städning för min del. På förmiddagen hjälpte jag mamma med att städa bort julen här hemma. Nu är det bara elva månader kvar till jul :)
Och på jobbet på eftermiddagen tog en arbetskamrat och jag oss tid att städa ett av medicinskåpen. Det var så många saker som legat och skräpat och som ingen ens visste fanns! Vi organiserade all munvård, gasbindor, omlägg you name it jättefint och organiserat...fast det lär ju ta max en dag innan allt ser ur som det var innan vi tog itu med rensningen.

Hur som helst, det var riktigt roligt att jobba idag, jobbade med just de arbetskompisar som jag kommer bäst överens med (dock fattades två till), fast i och för sig kommer jag överens med precis varenda en och det är så skönt med tanke på att samma sak inte gäller för alla på jobbet!
Men i alla fall, jobbet flöt på jättebra idag och de åtta timmarna flög bara förbi.
Nu är jag ledig fram till torsdag då jag drar ett kvällspass igen.

Som ni ser, har inte bloggat på två dagar och det har inte hänt så mycket; jobbat och varit/är sjuk/förkyld.
Precis som det ska vara i januari när man fortfarande återhämtar sig från december och allt som hör därtill.
God natt!



I brist på annat publicerar jag några fotografier på ett vintrigt Sverige som verkar hålla i sig ett bra tag framöver i alla fall.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0