Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Well, don´t get used to it...it´s not gonna last!

Började lördagen med jobb från 7.30 till 13.30.
Under förmiddagen gick en av våra vårdtagare bort och detta var den siste som var kvar sedan jag började min allra första arbetssommar 2005 :(
Tog farväl av honom och tände ett ljus, det kändes kan jag tala om :( Fast på samma gång var det skönt för honom eftersom han led ganska mycket de senaste veckorna. När han andades ut för sista gången i sin säng så kände jag tårarna välla upp. Och under alla mina sommrar så borde jag vara van vid detta och det är jag också. Jag har sett så många gå bort, tagit farväl av dem när de legat finklädda i sina sängar med blommor i händerna och med ett lugnt och fridfullt uttryck i ansiktet. Men det här kändes lite extra idag :(
Kommer ihåg hur jag satt och spelade piano den där första sommren 2005 av många under fikastunderna i matsalen och han kom alltid och ställde sig brevid pianot och sjöng för de andra vårdtagarna. Det var väldigt fint :)
Annars så har jobbdagen idag för mig mest bestått av medicingivning och omplåstring. Och sökaren gick i ett hela tiden! En vårdtagare blev dessutom rejält arg på mig för att jag inte kunde förstå att hon redan hade fått medicin tio gånger på bara en timme...okej?
När det var dags för kaffepaus med resten av arbetskompisarna höll jag nästan på att tappa min kaffekopp pga utmattning...läste ni vad jag precis skrev?? Kaffekopp! Jag dricker inte kaffe (om man inte räknar med cappuccino några gånger i veckan i Ljubljana) men jag har banne mig börjat dricka två tre koppar varje morgon när jag jobbar.
What is happening to me??

När jag kom hem satt jag först vid datorn i några minuter för att kolla igenom all mail, sedan ut på en promenad med Viggo the dog. Och nu har jag precis kollat på en ny film med pappa och hunden.

Det har snöat hela natten och hela dagen idag. Vintern är inte över än! Imorgon har de dock rapporterat regn och plusgrader. Så att det blir så slaskigt som det bara går under dagen och sedan minusgrader under natten...Perfect, just how we like it here!!
Skridskorna ska fram igen ser jag!

Ok, voilá, här får ni lite smakprov på hur mitt skrivbord ser ut just nu, i alla fall den högra sidan. Den vänstra sidan ockuperas bara av pärmar, block och min kamera. 
Böckerna är de som jag har ställt fram för läsning, tror dock inte jag hinner läsa alla men försöka duger! Jag brukar göra detta, ta några ur hyllan och ställa fram dem på skrivbordet så att jag vet vad jag ska läsa.
Böckerna som jag ställt fram är en salig blandning av historiska romaner, biografier och deckaresvenska, slovenska och engelska.
Brukar varva de tre språken så mycket som jag bara kan. Har jag läst en bok på slovenska så kan jag inte börja läsa en på slovenska direkt efter utan måste ta mig igenom en svensk och en engelsk först...fast ibland finns det ju undantag. Och speciellt nu med internet så får man ju sin dagliga dos av språk i alla fall :)
Jag har varit med i en del bokklubbar under mitt liv, Läslusen när jag var tonåring, Bokklubben när jag officiellt blev vuxen vid 18 års ålder och Svet Knjige (bokens värld) i Slovenien så under alla år har det minst sagt samlats en hel del böcker som jag inte ens har öppnat.
När jag blir äldre och ägare till ett stort "slott" (you wish, but you never know what the future might bring :) ska jag ha ett enormt bibliotek, ungefär som det som man ser i filmen Skönheten och Odjuret, en superskön fåtölj, ett bord där jag kan lägga boken och ställa tekoppen och den perfekta läslampan...det är allt som behövs...och givetvis en miljon böcker ;)

Innan jag loggar ut: hittade ett bra citat idag på jobbet.
"Man hinner med nästan hur mycket som helst bara man inte gör sig någon brådska."
Javisst, det lär ju funka i dagens samhälle, där man ska göra allt, se allt, vara först med allt, uppleva allt och vara bäst på allt!


Nähä, nu ett eller två avsnitt av min absoluta favoritserie "Brothers & Sisters". Och sedan kanske filmen "You Again" :) En riktigt må-bra-film, där jag inte behöver tänka för mycket utan kan bara hänga med i handlingen utan att anstränga hjärnan alltför mycket, för det, som ni vet, kan få ödesdigra konsekvenser ;) 
Ciao!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0