Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Looks like Santa is back in town...

Halkade runt ett varv runt kvarteret för att den lille hunden skulle kunna gå på toa på morgonkvisten. 1-0 till mig i alla fall. Jag har hittills inte satt mig på rumpan en enda gång ute...det kan man däremot inte säga om Viggo som särade på bakbenen idag och damp ner i den kalla isen för lite "buttfreaze". Hahaha! Av alla saker han har gjort hittills i sitt nästan sju åriga liv kom det här på andra plats. Första platsen tar incidenten som inträffade för några dagar sedan när mamma, pappa och jag tittade på "Get Low" (mycket mycket bra!) i vardagsrummet och den enda vägen för Viggo ner från soffan och till köket var att krypa under soffbordet, ungefär tjugo centimeter mellan den understa hyllan och golvet men kan kom under och ut. Såg ut som en sköldpadda på land när han puttade sig fram med bakbenen lång efter sig! Jag höll på att dö av skratt, tårarna rann och jag fick inte fram en enda ord när jag skulle beskriva för mamma och pappa, som givetvis hade missat allt, vad som hade hänt.

Idag när han kysste isen med bakdelen (jag vet att jag använder lite småtaskiga fraser ibland men det är ett måste), började jag skratta och han, när han väl hade tagit sig upp tittade på mig som om jag var helt wacko. Hoppas inte någon såg mig bara...
Annars så har jag idag: gjort lite chokladpudding till la famiglia och spelat spel. Ja, familjelycka var det!
Har även påbörjat en ny riddarroman (jag är i den perioden nu; historiska böcker eller inget), spelat piano, lyssnat på skön musik, fyllt i min tjänstgöringsrapport, är inte det det bästa så säg, när man fyller i hur länge man jobbat och vet att man har det, alltså alla timmarna bakom sig och att det enda man gör efter det är att vänta på att pengarna ska trilla in på kontot?! Sedan att de försvinner lika snabbt som de kom är en annan femma ;)

Och vad låg under julgranen idag om inte en julklapp! En julklapp adresserad till mig! Tomten kom loss från London i alla fall. En ny fotobok ;) Tack "tomten"!
Nu ska jag sammansställa en ny spellista på Spotify.
Känner redan doften från köket...på menyn idag står allas vår favorit: Chicken Curry med ris!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0