Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Picture perfect memories

Ursäkta för den dåliga uppdateringen. Har jobbat en hel del och igår hade vi en väldigt trevlig middag med god mat och mycket prat.
Idag jobbade jag från 16.30 till 21.30. Trodde jag skulle tuppa av när klockan närmade sig 21.00 och när jag rapporterade till nattpersonalen måste jag har varit väldigt trött för jag råkade liksom förväxla en "sak" som inte var logisk whatsoever! Grejen är den att jag kan vara hur trött som helst när jag slutar för kvällen men såfort jag kommit hem går det inte att varva ner, då måste göra så mycket som möjligt!
Och tur är väl att jag får skjuts hem av pappa varje gång jag jobbar kväll för annars hade jag frusit ihjäl för längesedan. Idag var det rysligt kallt ute!

Fick också höra en ganska lustig grej idag på jobbet. När jag kom in till en av vårdtagarna för att ge denne medicin sken han upp och sa: "Det är så roligt att se dig komma in...men det är ännu roligare att se dig gå ut igen". En riktig lustigkurre och en av mina absoluta favoriter ;)

Jag är ledsen att min fantasi-brunn är lite uttorkad just nu men jag lovar att den ska fyllas på snarast möjligt :)

Här får ni lite bilder från Kroksjön, en av mina absoluta favoritplatser och dit jag går varje gång jag behöver tömma huvudet eller bara "andas". Det har varit min favoritplats sedan jag var liten. Tillsammans med min mamma, syster och Viggo har jag gått runt hela sjön minst "en miljon" gånger. Vackrast är naturen runt sjön under hösten. Kommer ihåg att mor min och jag vandrade runt sjön på en timme nästan varje eftermiddag för inte så många år sedan.
Det är även tradtion i vår familj att pappa, min syster, min bror, vår hund och jag går en runda strax före Kalle Anka på julafton. Mamma får dock alltid stanna hemma för att förbereda lite inför kvällen...hmmm...

Och så brukade vi alltid åka skridskor på helgerna när vi alla tre "barn" fortfarande gick i grundskola/gymnasieskola. Ett par gånger när vi hade vår boxer Max åkte vi skridskor hela dagen och grillade i en av grillstugorna intill sjön och andra gånger tog vi med oss termos, kanelbullar, sju sorters kakor och fikade direkt på isen medan solen antigen höll på att gå upp eller ner :) Vilka tider alltså!
Och det roligaste med våra skridsko-stunder var nog när vi allihopa spelade ishockey! Min pappa har ju tränat ishockey när han var yngre så han lärde oss småungar det också. Vilka matcher vi hade ute på isen! 
Det var svett, blod och tårar...bokstavligt talat! Men även väldigt mycket skratt. Och ibland gjorde våra kusiner oss sällskap och matcherna blev ännu brutalare.
Under sportloven i februari åkte vi till Nittrop varje eftermiddag klockan 14.00 till 17.00 och åkte skridskor i ishallen. Efteråt när vi tog av oss skridskorna tittade vi alltid på de "stora killarna" som tränade ishockey". Ah, minnen minnen...och med skolan åkte vi också ganska ofta till ishallen för skridskoåkning.

Pappa ställde oss på isen när vi var runt tre år och när jag var sisådär åtta nio år fick jag ett par vita skridskor med "Viktoria" i guldbokstäver på ena sidan av skridskon av den goda skidskofen (läs: mamma och pappa, fast då visste jag inte det ;) 
Jag har alltså ingen som helst aning om hur många par skridskor jag har slitit ut...det enda jag vet är att alla ligger uppe på vinden...alla med mitt namn på ;)
 

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0