Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I need you like the heart needs a beat

De här godingarna gjorde jag idag när jag kom hem från power-walken runt sjön i eftermiddags. Jag älskar att göra muffins och försöker komma på nya idéer varje gång :)

Jag slog till på stort i köket och lyssnade sönder (fast det tror jag inte går med den här låten) Kiss on my List med Daryl Hall och John Oates. Jag nämnde den tidigare idag, för det var ju den låten jag lyssnade på non-stop när jag gick runt sjön. Tror dock inte Viggo uppskattar att jag lyssnar på musik när det är Vicki-Viggo-time för han börjar skälla så in i bänken. Den här lilla 10 kilos rackaren kan verkligen bli irriterad!
 
Back to the story...jag brukar ha ganska hög volym när jag lagar mat och därför hör jag heller inte när någon kommer in och upptäcker först den personen när jag snurrar runt med en bunke/kastrull/plåt/tallrik/stekpanna etc och står öga mot öga med personen i fråga. Ni kan ju bara föreställa hur rädd jag blir. Och personen som kommit in blir ju lika rädd när han/hon ser min reaktion...hahah, vilken syn alltså.

Det bästa är när pappa kommer in, ställer sig i dörren med armarna i kors och bara tittar på mig utan att säga någonting medan jag sjunger/dansar/lagar mat och jag får först syn på honom när jag, som sagt, vänder mig mot dörren. Varje gång undrar jag exakt hur länge han har stått och iakttagit mig.
Dagens kommentar: Ehhhhh, du är väl medveten om att det finns annan musik??

Och varför SMYGER de sig in i köket på detta sätt?? Jag vet att jag har hög volym men de kan väl skrika till lite innan de kommer in som Nu, kommer jag in, var beredd!
Och ibland tittar jag mot dörren och det står ingen där, så jag skriker (sjunger?) för full hals, tar några "avancerade" danssteg med en bunke och träslev i famnen och får plötsligt syn på någon i familjen vid en annan dörr. Vi har tre dörrar som leder in och ut från köket, men det tänker man ju inte på när man är inne i sin egna lilla värld. En gång stod min syster i ena dörren, min bror i den andra och pappa i den tredje samtidigt och bara skakade på huvudet och fnissade. Ehe...rooooooooligt!
Det är tur att jag inte har en lillebror till på sådär 12-13 år för då hade jag garanterat varit på Youtube för längesedan!

Men vad ska man göra? Jag älskar musik och jag älskar att laga mat, därför tänker jag kombinera dessa två passioner även i fortsättningen. Sedan struntar jag i vem som ser mig :)
Gud, nu tror ni säkert att jag är planetens weirdo #1? Men så farligt är det faktiskt inte.
För det första är det bara vissa låtar jag verkligen kan "rocka loss" till och när jag väl gör det är det inget headbang, balettsteg, macarenadans, regndans eller vilt viftande med armar involverat...utan det är mer att man rör sig till musiken. Nog sagt för jag känner att ett ord till kan vara ett för mycket...

http://www.youtube.com/watch?v=6u9FrXBWu_I 1:38 - 2.20 = min nya ringsignal ;)
Receptet kommer efter fotografierna. Enjoy!


HALLONMUFFINS
Ugnstemp: 200 grader, ca 10 st muffins

* 100 g margarin eller smör
* 1 dl florsocker
* 1 ägg
* 1 dl potatismjöl
* 1 tsk bakpulver

Smörj muffinsformar eller ställ veckade pappersformar på en plåt.
Rör samman matfettet och sockret. Tillsätt ägget. Rör i potatismjölet, blandat med bakpulvret. Fyll smeten till knappt hälften i formarna.
Grädda muffinsen mitt i ugnen ca 10 min. Toppa med vispgrädde och färska/frysta hallon.
Lycka till :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0