Web Toolbar by Wibiya rosyred -

You have my heart and we´ll never be a world apart

Jag ber om ursäkt att det på senare tid har blivit lite dåligt på natur-foto fronten. Sanningen är den att jag inte har varit ute så mycket de senaste dagarna eftersom det är farligt (läs: dödsfarligt) ute på vägarna. Men igår snöade det ganska rejält så isen är i alla fall täckt med snö nu. Därför tog Viggo och jag en dubbelpromenad idag, dvs den vanliga 1-timmes sträckan x2. Det blev nog lite för mycket för oss efter ett par dagars uppehåll för vi däckade båda två i soffan när vi kom hem.
Dessutom gick jag upp redan vid 5.30 idag för att ta farväl av mina två syskon som flög tillbaka till Ljubljana idag. Jag åker senare i januari, eftersom det ändå är vinterlov i fyra veckor nu och jag har inga tentor så jag bestämde mig för att stanna kvar lite extra i Sverige och jobba en del. Euron är ju så låg nu också så det lönar sig verkligen att få svensk lön ;) Ska bränna allt på resor i vår...nej då, ska spara för framtiden! Mommy taught me well.

Vi hade för övrigt en underbar middag och kväll igår. Räksoppa med vitlöksbröd och mini-pannkakor / maxi-plättar med vanlijkräm, blåbär (som vi btw plockade i höstas), olika lyx-marmelader och cider för att skölja ner allt detta. Senare på kvällen och i soffan framför en ny film lät vi en Aladdin ask vandra runt mellan oss.
Fotografier kommer upp senare, har inte ens överfört dem till datorn än.

Idag har jag planerat att skippa filmen (det är ändå sci-fi som inte är min favorit genre direkt) och krypa ner i sängen senast 22.00. Imorgon är det jobb från 8.00 till 15.00 som gäller och jag, som ni förstår måste ta mig upp på morgonen. Och jag hoppas verkligen att mina ben kommer överens med mig imorgon efter promenaden jag hade idag...


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0