Web Toolbar by Wibiya rosyred -

But you have what it takes to set me free

En dag på jobbet från 8.00 till 15.00 förbi. Det bästa med att jobba är när man slutat för dagen ;) Nä, det är kul på jobbet också, speciellt med mina arbetskamrater. Jag får alltid ett varmt välkomnande när jag kommer tillbaka efter att ha varit i Slovenien. Nämen, vad kul att du är tillbaka! Roligt att se dig! Det hjälper så mycket att du är här, du anar inte! Det är en sådan tur att vi har dig! 
Det är sådana saker som gör det roligt att jobba :) Det känns som om jag inte ens varit borta i några månader / halvår när jag kommer tillbaka till arbetsplatsen eftersom jag kan alla rutiner, vet hur allt ska göras etc.
Och vi har ganska roligt på jobbet med våra vårdtagare, ibland skrattar vi så mycket att tårarna rinner, ibland blir vi så irriterade att vi måste antingen gråta eller skratta (helst inne på kontoret där ingen ser än, or even better på toaletten) och ibland är vi så trötta att vi inte ens vet hur vi ska ta oss ut ur byggnaden när vi ska hem.
Givetvis får jag inte berätta någon av alla de roliga och galna historierna eftersom jag har skrivit under ett papper som säger att jag har strikt tysnadsplikt. Då är det tur att man har kompisar som jobbar på samma ställe så att man kan återminnas alla historier från jobbet over and over and over again! Och ibland räcker bara ett enda ord som beskriver hela händelsen för att få oss att ramla av stolarna av skratt.

Började i alla fall dagen med en stor frukost och sedan när jag väl kom till jobbet och väntade på att "min" vårdtagare skulle vakna och göra sig iordning hann jag se ett avsnitt av "Brothers & Sisters" (Guuuud, vad bra det ÄR!) så min dag började perfekt ;) Vid 15.00 kom min kompis Caroline och avlöste mig och vi satt en liten stund inne hos "vår" vårdtagare, drack kaffe och pratade. Imorgon gör vi om det ;)
Nu fick jag precis ett meddelande på skype av min bror att det har kommit ett brev från Monika till mig i Ljubljana...det roliga är att jag jobbar med henne imorgon. Ska bli kul att se hennes reaktion när hon får syn på mig.


Trettondagsafton idag :) Vet inte om vi har något planerat idag, mamma jobbar till 21.00 idag, pappa sitter på sitt hemmakontor och jobbar så det känns nästan som om jag är ensam hemma...förutom när han kommer till köket för att fylla på sin kaffekopp. Och idag väntade lunch på mig när jag kom hem, pasta med skink-, svamp- och gräddsås. Dagen blir ju bara bättre och bättre :)
Antar att det blir middag ikväll med ett glas champagne...eller kanske cider med tanke på att vi alla tre jobbar imorgon, måste upp tidigt imorgon igen.
Och imorgon vid 11.00 har en av de andra avdelningarna bett mig om en liten tjänst :) Vad det är får ni reda på imorgon, allt jag kan säga är att jag måste ta med mig noter :)


Fotografier från sista familjemåltiden i måndags kväll :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0