Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Nikon utrustning #1



Det första fotografiet på objektivet är taget med objektivet på det andra fotografiet och tvärtom.

18 - 55 mm objektivet är ett lätt zoomobjektiv med högkvalitativ optik.
55-200 mm objektivet är en kraftfull standard telezoom och ger ett väldigt mångsidigt omfång.
Motljusskyddet som sitter på objektivet på det andra fotografiet är bra att ha om man fotograferar ute, det förhindar nämligen ljusstrålar från att komma in från sidan. Dessutom gör det att ditt objektiv får ytterligare ett skydd mot smällar.
Närbildslins +2 HMC 55mm för närbildsfotografering. Liten och lätt till skillnad från ett objektiv och ger väldigt uttrycksfulla makrobilder. Att använda närbildslins till sin vanliga standardzoom genom att bara skruva på det på själva objektivet gör att man enkelt kan göra om det till ett makroobjektiv.

Jag brukar för det mesta använda objektivet jag fick med min kamera när jag köpte den, dvs 18 - 55 mm, men byter lite då och då när jag är i Sverige till 55 - 200 mm eftersom ägaren till den är min pappa, även han fotograf och använder Nikon D40 (jag har D3000). Vi ska inte ens gå in på hans kunnighet om fototeknik för han är rena rama foto-Einstein...det kanske man inte kan säga om mig...but I´m getting there. När jag undrar över någoting eller vill köpa något nytt till kameran är pappa den förste jag frågar om råd.
Fotografierna i inlägget under är tagna med 55 - 200 mm och jag älskar hur "mjuka" de blir. Såsom på det övre fotografiet i det här inlägget, skillnaden syns tydligt!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0