Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Why is there any reason to take me down?

Det gör de här! Take me down that is! Förstår ni hur gudomligt goda de här morotsmuffinsen är?? Och jag gör dem alldeles själv :) Jag har ju som sagt en stor passion för matlagning, ju mer komplicerade maträtter desto bättre :) Det är en sorts terapi för mig, när jag lagar mat försvinner allt ur huvudet och då existerar bara jag, en massa ingredienser och råvaror, kastruller, stekpannor, vispar, lock...
Jag älskar att experimentera, dvs jag följer inte ett recept till punkt och pricka utan tar bort och lägger till saker. Eller så får jag bara någon idé på råvaror och ingredienser som jag tror skulle passa bra tillsammans och så kör jag på det and hope for the best!
Man kan också som jag öppna frysen, kylskåpet eller/och skafferiet och se vad man har till sitt förfogande och sedan röra ner något i en stekpanna med mycket olivolja. Alltid gott :)
Så för att göra en kort historia ännu kortare så har jag lagt till ganska mycket "egna" ingredienser i mina morotsmuffins.

Mamma ber mig alltid att göra mina berömda morotsmuffins när jag är hemma i Sverige och jag gör henne mer än gärna till viljes.
Speciellt när jag kommer hem från jobbet och är helt slut eftersom vi som jobbar i vården har ju som bekant screwy schedules! So coming home after a long and hard day at work this is the perfect way to relax.

Och jag ber om ursäkt men det är hemligt recept som bara jag vet om...jag vet barnsligt, men de blir faktiskt ännu godare om det är "hemliga ingredienser" så inget recept denna gången.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0