Web Toolbar by Wibiya rosyred -

So close no matter how far

Söndagsfrukost hemma med min syster (som var den enda som var både på humör och ledig för en lååång frukost) stod på dagens planering och det är väl det jag har hunnit med idag. Nädå, har gjort andra saker också.
Om vi hade fint väder igår, även om det var rejält kallt när jag satte mig ute i trädgården för att läsa framåt kvällen, är det raka motsatsen idag. Mellan tio och tretton grader och lite häftiga skyfall from time to time...
Damn...
Mamma var ute i skogen med sitt jobb igår (undrar just vad de håller på med på dagarna? ;) och hittade kantareller. En hel skål med skogens guld har vi nu hemma i kylskåpet! :)
Pappa ska göra sin otroligt läckra krämiga kantarellsoppa till kvällsmat.
Och dagens grymma, supergrymma låt:
Foster the People - Pumped Up Kicks

Ja, vad ska man säga? Hösten är här, så då är det lika väl att man lever som om vintern är på väg med stormsteg. Oh, jag måste börja tänka på julklappar...
As a matter of fact, jag ska bege mig bort till Kroksjön och kolla om det kan vara dags för lite skridskoåkning på sjön.
Ok, nu överdriver jag. Jag brukar göra det när det är någonting jag stör mig på, någonting som går mig såpass mycket på nerverna att jag inte kan sluta tänka på det!
Då gillar jag att överdriva, göra narr (på ett väldigt allvarligt sätt, så alla tror att jag faktiskt menar allvar) av den irriterande saken, min fantasi har inga som helst gränser...och mot slutet när folk runt omkring mig skrattat färdigt åt mina dumheter och tömt alla tårkanaler (pga av allt skratt) säger de åt mig att lägga av och skärpa till mig.
Då glömmer jag allt helt och hållet, och slutar irritera mig på en sekund! :) Det rör mig inte ens i ryggen längre!
Ganska bra taktik jag kör med va?
Lika bra att få ut all ilska och irritation på en gång, explodera direkt så att säga, istället för gå och runt och vara lite sådär lagom irriterad dag efter dag efter dag...

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0