Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Don´t ever look back



Vid 04.30 körde jag mina föräldrar till flygplatsen Landvetter i Göteborg. Tog lite mer än en timme dit och en timme tillbaka.
När jag såg dem gå mot terminalen sved det till lite i hjärtat, först och främst för att jag kommer att sakna dem så himla mycket och är samtidigt lite rädd för deras flygresa (när jag reser själv är jag aldrig rädd för min egen säkerhet) och för det andra för att jag också vill resa iväg till värmen.
Det har gått lite mer än en månad sen sist och jag börjar känna att det kan vara dags igen...
Men först kämpar vi igenom en månad till med jobb, hus, trädgård, bil och hund! :)
Kom hem lite innan 07.00 och min syster var just på väg till sitt sommarjobb, medan brodern redan har åkt iväg. Kröp ner i sängen med Viggo brevid mig och sov i två timmar. Helst plötsligt vaknar jag och hör telefonen ringa. "Reklam" (vad annars) som undrade när mina föräldrar kommer hem och när jag berätta hördes det att gubben i luren INTE trodde mig!
Åt frukost, gick en promenad med Viggo och kände mig allmänt "liten i det stora huset"!
Efter en snabb dusch var det lite äreden som gällde nere i centrum av samhället.
Hämta ut ett paket åt min syster som envisas med att beställa via mitt namn (??). Men det är okej, Alex, det är ganska kul att vara budbärare ;)
Köpa vykort och frimärken åt min bror. En fråga. Varför kan man inte få tag på vanliga hederliga svenska vykort med en röd stuga någonstans ute i skärgården med en svensk flagga i topp UTAN att det står skrivet "Grattis" på vykortet??
Eller lite andra vykort och inte bara de med den svenska kungafamiljen...
Tog en snabbrunda i mataffären också. När jag skulle köra hem råkade jag av någon märklig anledning hamna vid kyrkan och kyrkogården.
Antigen är jag så trött efter att ha gått upp vid en helgalen tid på morgonen (natten) eller så har jag bara mycket att tänka på just nu.
Hur som helst, kyrkogården ser precis ut som jag kommer ihåg den, så det var väl bra att jag tog mig en titt..
Nu ska jag snart byta om till uniform och bege mig till jobbet. Det regnar cats and dogs ute så det får bli bilen igen. Jobbar 16.00 - 20.30.
När jag kommer hem ska vi ha en movienight i vardagsrummet.
Och på tal om movienight! Vi tittade på "Your Highness" igår. Oh joj, det finns inte ord för att beskriva hur imponerande dålig den var. Den blev t.o.m bra för att det var så dålig.
Inte min humor precis, tyckte den i stort sett var extremt äcklig!
I brist på annat fotomaterial (har verkligen inte haft tid att fota något idag) så får ni ett gammal collage att kika på istället.
Och jag vet allvarligt talat INTE varför radbrytningen inte fungerar...

Lovely words
Postat av: Polonca

Your highness is that bad? Good to know...now I can delete it from my "must see list". :)) Drugače ti pa priporočam Something Borrowed. Se mi zdi, da bi ti bil všeč. :) lp

2011-07-29 @ 19:38:57
Postat av: Viki

Bad is an understatement! I´ll be sure to check that one out :) Thanx

2011-07-31 @ 19:02:25

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0