Web Toolbar by Wibiya rosyred -

We believe what we want to believe



Det har väl inte undgått någon vad som hänt i Oslo och Utö! Det är hemskt! Sådana saker får ju bara INTE hända. Man är inte säker någonstans, världen är full av psykiskt sjuka galningar! Har följt nyhetsrapporteringarna på både svenska och norska TV-kanaler så gott det gått medan jag jobbat.
Skickade ett sms till Sara E som bor endast 200 m ifrån platsen där bomben exploderade. Allt är okej med henne, och även med de andra jag känner som bor i Oslo!
Jag blir bestört och ledsen över att någonting så vidrigt kan ske i ett sådant fint och fredligt land som Norge!
Ett land som dessutom varit mitt grannland i mer än 20 år!

I fredags jobbade jag 16.00 – 21.30. Igår, lördag 07.30 – 16.00. Idag, söndag 07.30 – 10.30 + 16.30 – 21.30.
Hektiskt veckoslut eller vad??

Igår när jag kom hem gjorde vi hamburgare och slängde oss sedan i soffan i vardagsrummet för en ny skräckis. Skön lördag, även om jag jobbade en stor del av den men som tur gick allt smidigt och lätt och timmarna bara flög förbi. Vad som däremot inte var lika skönt var att gå upp idag vid 06.00!

Är för tillfället hemma mellan de båda jobbpassen och har fixat lite med fotografierna jag tog i fredags, läst lite och bara softat i soffan med lite skön musik (soundtracket från Killing Bono). Måste samla krafterna för kvällens jobb.

Igår kände jag mig superpigg och var verkligen full av energi, så jag sprang genom den ena korridoren efter den andra. Jag tog itu med saker som var helt onödiga och kunde gott och väl vänta till en annan dag. Men jag tänkte ”varför inte, min energikurva ligger på topp idag!”
Ehh, det gör den absolut inte idag… den är inte ens i närheten! Känner mig allmänt risig, är väldigt nära en zombie varning just nu.

Och så den lilla detaljen att vi misstänker magsjuka bland våra vårdtagare, mysigt värre! Då har man det att se fram emot också den här underbara ”sommaren” i Sverige… det är bara en tidsfråga innan man själv ligger över toaletten, alldeles blek av både själva magsjukan och för att man inte sett solen på ett par tusen dagar!

Från en sak till en annan. Såg igår att min kalender tar slut i nästa vecka! Ohhh Owww!
Och ni vet vad det betyder?? Jag kommer att stå i någon bokhandel i ca en timme och välja ut den perfekta kalendern, för den måste vara helt perfekt, jag ska ju nämligen ha den i ett helt år.
De som brukar följa med mig på kalender-jakt gör det bara en enda gång i sitt liv. De kan för allt i världen inte förstå hur jag kan stå och bläddra i varenda modell och ändå inte hitta någon som jag vill ha. Ja, det kan vara lite besvärligt det där.
Jag tror min syster och Sara E hade mest ont av det en gång när vi var och shoppade i Göteborg. Efter att ha stått i bokhandeln i en och en halvtimme började de stressa mig och det slutade med att jag köpte en kalender som jag sedan hatade så fort jag skrev ner mitt namn i den!
Förra året köpte jag en helt okej och håller tummarna på att jag lyckas hitta den ”rätta” i år. Har nämligen lite egen-design-planer.

Och så kanske ni undrar hur vädersituationen ser ut hos oss? Jadå, både kylan och regnet håller i sig. Det känns verkligen som höst! Och så blåser det så förbaskat idag också.

Nähä, nu ska jag göra en kopp engelskt te och titta på min favorit film Easy Virtue.
Ha en fortsatt trevlig helg.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0