Web Toolbar by Wibiya rosyred -

You make me forget how to breathe

Första dagen på jobbet! Hade en kort tur idag, från 7.00 till 14.00. Eftersom det aldrig går en dag på jobbet utan att jag får höra den ena dumma, ologiska och skrattretande kommentaren efter den andra av de boende, så tänkte jag varje dag jag jobbar dela med mig av en kommentar till er. Inga namn kommer dock att namnges eftersom jag har tystnadsplikt.
Dagens kommentar: en av de boende hade någon klätt  helt i rosa. Ljusrosa mjukisbyxor, ljusrosa pullover och ljusrosa tofflor. Hon sitter i köket med näsan i vädret som vanligt och jag säger till henne när jag går förbi. ”Vad fin du är idag!” Hon tittar inte ens på mig, slänger tillbaka håret (som hon fortfarande tror är långt) med handen sådär lite lagom nonchalant och säger: ”Jag ser ut som en gris!”.


Efter jobbet (tog för övrigt bilen idag..japp, har cirka två minuter till jobbet) åkte jag hem, bytte om och åkte ner till samhället med mamma och min syster för lite storköp inför helgen. Väl hemma slängde min syster och jag oss i soffan i vardagsrummet medan pappa fixade en film åt oss (nu pratar vi om att sätta på TV-n och DVD-n, hitta rätt kanal, stoppa in skivan, trycka på play och gå därifrån). Vi är inte alls bortskämda i vår familj, nej nej ;) Fredagsfilmen var i alla fall Little Red Riding Hood. Ganska bra om inte slutet hade varit så otroligt predictable.  Under tiden vi tittade på filmen gjorde mamma sin berömda och världens godaste pizza i köket.
Förresten, på tal om mamma och kök, de senaste dagarna har hon köpt ett par nya tavlor till köket och jag måste erkänna att köket helt förvandlats, har blivit ännu mysigare.


Och från ett tema till ett annat. Jag är medveten om att jag säger detta ofta men…jag har hittat världens bästa låt! You make me smile av Uncle Kracker. En sådan vacker låt; romantisk, sorglig, catchy, rolig, allt på en och gång.  Älskar! Kunde inte få nog av den igår kväll och morgonen idag startades med den låten så vad annars kan man förvänta sig än en perfekt start på dagen och en rolig första dag på jobbet??
Uncle Kracker, you make my days, let´s stick together like birds to it´s feathers the entire summer.
Just saying!


Imorgon är det jobb från 7.30 till 10.00 + 16.30 till 20.30 som gäller. Ska försöka vara på plats i bädden innan klockan slagit 00.00.


Mitt jobbschema (första bladet i alla fall ;) De tre första veckorna är ganska "softa", sedan har jag tre veckors "slaveri" och avslutar det hela med tre veckors "normala" jobbtider :)


Lovely words
Postat av: Polonca

I'm also just about to watch Red Riding Hood :))

2011-07-01 @ 20:51:35
Postat av: Anonym

Good one ;)

2011-07-02 @ 09:26:22

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0