Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Fine, fresh, fierce

Nu är det bara två hela dagar innan jobbet sätter igång, så jag ska passa på att njuta av de här 48 timmarna ;) 8 veckors jobb + 2 veckor extra, där jag troligtvis kommer att jobba en massa extra innan jag åker tillbaka till Slovenien. Den här sommaren har jag bestämt ska inkludera något "speciellt" varje dag. En utflykt, träffa kompisar, laga en underbar middag, filmkväll med en massa exotisk frukt...listan kan göras lång och det är de där små, inte alltid "wow" grejerna som gör varje dag speciell.
Du kan åka upp till Stockholm under en dag, shoppa och fika, göra en tårta och bjuda arbetskompisarna på eller bara lyssna på härlig musik ute i trädgården.
Tyvärr finns det inte så jättemycket att göra i våra trakter här i Sverige så man får ta det man har och göra det bästa av situationen.
Lite vardagslyx helt enkelt ;)
Sedan får jag ju tänka på att efter att ha jobbat i 10 veckor i Sverige, så har jag ju faktiskt haft 2 veckors semester nere vid havet i Portoroz OCH att när jag kommer tillbaka till Slovenien i början av september faktiskt har en månad kvar av sommarvärme och ledighet (i Slovenien är det sommar fram till mitten av oktober) som jag ska utnyttja till max!
Så med andra ord gör jag bara en paus i semestern för att tjäna lite pengar ;) Och för att icke glömma: jag stormtrivs på jobbet :)



Det här sista kanske ni undrar vad det är för något?? Det är lavendel som mormor har hela plantage av i sin trädgård och som jag har tagit med mig hem till Sverige (inte allt hon har givetvis!). Vi torkar det och tar sedan bort kvistarna och lägger blommorna mitt på en liten tygbit som vi sedan binder ihop till en liten påse att ha på innersidan av garderobsdörren.
Garderoben och kläderna luktar helt ljuvligt :)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0