Web Toolbar by Wibiya rosyred -

It´s like a work of art that never gets to see the light

Haha, nytt körkort fram till år 2065! :)
Har världens bästa läkare som jag träffade för första gången idag och som efter tio minuter berättade allt om sin stora kärlek från Sverige när hon var 18 år men som hon senare aldrig såg igen så hon gjorde det enda rätta och gifte sig med förste bäste man hon träffade...Hahah, vad roligt det var att lyssna på henne :)
Vi kom överens om att jag ska hjälpa henne med en engelsk presentation i helgen när vi ändå båda två befinner oss nere vid kusten. Några läkare från utlandet kommer till Ljubljana och min läkare ska hålla en presentation ang något viktigt på engelska. Så jag ska bara titta igenom presentationen att allt stämmer och sedan lyssna på hennes uttal. 

Efter läkarbesöket där både läkaren och en sjuksköterskan undersökte precis allt som går att undersöka tog jag bussen till andra sidan av stan för att förnya körkortet.
När jag kom fram till receptionen satt en taskig, uttråkad och jobbig kärring som bara letade efter folk att mucka gräl med. Jag frågade snällt vart jag skulle för att förnya körkoretet och hon svarade med:
Varför det? Har du varit med om en olycka? Var det du som orsakade den? Blev du tagen av polisen?
Jag tittade runt som i "kom-och-rädda-mig-någon-från-denna-galning" innan jag svarade med: va...nej...
Och hon kontrar med: somnade du bakom ratten? var det alkohol? var det droger?
När vi hade kommit fram till slutsatsen att hennes idotiska fantasier verkligen bara var fantasier blev jag visad till ett väntrum (likt ett rymdskepp).

Nu är i alla fall körkortet fixat, dvs när jag får hem det på posten :)
Ska strax iväg för att äta en sen lunch i centrum med min syster. Ikväll ska jag packa eftersom jag ska ner till kusten i några dagar.
Där ska jag som sagt granska den engelska presentationen och träffa en kompis som jag känt ett bra tag i Ljubljana men som det nyligen visade sig, bor vi inte alls långt ifrån varandra i Portoroz. Världen är bra liten!
Min tid vid kusten ska jag också utnyttja till max med min kamera ;) + en massa andra saker ska hinnas med också!





Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0