Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I just don´t want to be lost, is that so wrong?

Jaha, för att ta vid där jag slutade förra inlägget. Satt som sagt i biblioteket i några timmar. Såg fram emot en skön kväll hemma men innan jag ens tagit av mig skorna hemma ringer de från jobbet och frågar (läs: bönar och ber) om jag kan jobba ikväll.
När? frågar jag.
Ja, vad ska vi säga...helst nu, om fem minuter! svarar de.
Innan jag hann tänka till ordentligt hade jag sagt att jag var på väg. Jag häpnade till själv när jag hörde orden som kom ur min mun!
Så det var bara att kasta in alla böcker, block och pennor i rummet, byta om till uniformen och slänga sig i bilen. Som tur var det varken mamma eller pappa som behövde bilen idag så det var väl lite av en motivation det med, dvs att slippa gå hem stelfrusen i mörkret.
Men men, några timmar senare med supergoa arbetskompisar och x-antal hundralappar rikare så börjar jag min lugna hemma kväll nu vid 21.00 istället :)

Gjorde som sagt en limepaj idag (som mamma och pappa ätit upp medans jag varit på bibblan och sedan jobbat ;) Alltid lika kul när folk tycker om det jag bakar :)
Receptet får ni nedan, efter fotografierna. Hoppas det smakar!

Förresten hörre-ni-ni...internationella kvinnodagen idag :) + Fettisdagen (semlans dag)



Pajskal:
1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 1/2 dl vetemjöl
100 g smör
1 äggula

Fyllning:
3 ägg
2 dl socker
1/2 dl vetemjöl
1 tsk rivet limeskal
ca 3 msk pressad limesaft
florsocker

Mät upp socker, vaniljsocker och mjöl i en skål. Lägg i smör och äggula och arbeta snabbt ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Låt vila ca 30 min. Sätt ugnen på 200°. Nagga pajdegen. Förgrädda pajskalet mitt i ugnen ca 10 min. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ner mjöl, limeskal och limesaft. Grädda i nedre delen av ugnen ca 15 min. Pajen ska vara lite lös i mitten, men stelnar när den kallnat. Låt vila i kyl över natten. Pudra på florsocker, garnera ev med rivet limeskal. Servera med lättvispad grädde och hallon.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0