Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Turning back ain't really an option

Lördag idag, har varit ute på promenad med Viggopiggo runt sjön, tittat på Love & Other Drugs (den var väl sådär), ätit en god lunch och hittat en ny bra låt, om man gillar boyband-soundet vill säga, men jag är ju allätare när det kommer till musik, det känns nästan pinsamt att berätta vem det är som sjunger eftersom folk kan börja få för sig att jag är lite småförtjust i honom i och med att jag tjatat så mycket om honom den senaste tiden. Men det är jag inte, tycker bara allt han gör är så grymt! :) Ni får själva gissa vem det är jag pratar om. Postar låten (som ligger längst upp på min Spotify-lista just nu) under dagens fotografier.

Tänkte ta bilen lite senare, sätta på lite skön musik och bara köra runt lite, det enda positivia med vårt samhälle är att den omges av en jättefin natur, många tomma vägar att köra på genom skogen och underbara sjöar. Jag brukar göra det när mamma och pappa är på semester under somrarna. Hoppa in i bilen, sätta på musik och bara köra. Göra en liten paus någonstans, fota lite och köra sedan hem. Det är meditation för mig!
I Ljubljana har jag ingen bil eftersom jag inte har någonstans att ha den, eller rättare sagt finns det ingenstans att parkera den inne i själva stan...och eftersom jag bor mitt i centrum och bussförbindelserna är såpass bra så lönar det sig verkligen inte att ha bil. I alla fall inte för tillfället. Bosätter jag mig i Portoroz så blir ju självfallet en bil aktuell! Fast jag har faktiskt funderat på en bil i Ljubljana också, jag har till och med tittat på några...men nej, känns onödigt att ha en när jag för det mesta rör mig inne i centrum hela tiden.
Dock hade det varit ett plus att ha en från Ljubljana - Portoroz - Ljubljana, fast å andra sidan är det väldigt skönt att sitta på tåget i två-tre timmar och ägna sig åt t.ex. att plugga, läsa och diverse andra liknande saker.

Och så ska man självklart tänka på miljön också, så när man har möjlighet att gå, ta bussen eller cykla så ska man självklart göra det (hur höga klackar och bråttom man än har!) och därför skippar jag bilturen nu. Fick lite dåligt samvete när jag kom att tänka på miljön. Jag får helt enkelt hitta någoting annat att roa mig med. Kanske ta en promenad till runt sjön, spela piano, plugga lite, läsa, se en film till...ja, aldrig har man tråkigt inte! Det finns alltid något att göra!

Tja, en lugn lördag med strålande solsken, en helt bra dag men så mycket mer än så är det inte. Börjar känna mig oerhört rastlös, samhället vi bor i här i Sverige har inte sådär jättemycket att erbjuda. Tyvärr!
Och alla kompisar, tja ni har ju flyttat... I nästa vecka ska jag börja jobba igen, så förhoppningsvisst blir det lite mer spänning i tillvaron!





Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0