Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Who owns my heart, is it love or is it art? You know I want to believe that we are a masterpiece...

Nu blir det ett litet längre inlägg igen eftersom jag inte hann skriva något igår.
Jobbade från 07.00 till 16.00. Det hade rapporterats snöfall under dagen och hela följande dag (dvs idag). Framåt klockan nio sken solen och jag fick en jättekick av det.
Nu blir det en sådan där toppendag igen men en massa solsken och energin på topp tänkte jag och jobbade på ännu hårdare efter det.
Men någon gång runt klockan tolv på dagen så började det snöa lite lätt och det bara fortsatte och fortsattare, kraftigare och kraftigare, snöflingorna blev bara större och större...
När jag promenerade hem (varför tog jag inte bilen idag?) försvann mina fötter i all snö.
Sedan snöade det hela kvällen, stora delar av natten och har fortsatt snöa idag.
Just när man trodde att den värsta vintern var över och att på något sätt ändå våren höll på att ta över, bestämmer sig någon däruppe för att förgylla våra liv med en snöstorm!
Nämen, alltså allvarlige talat, va fan...

Idag är jag ledig och passar då på att göra lite smått och gott.
Göra lite research om Torpa Stenhus. Plugga i soffan men hunden på magen, boken på hunden, koppen med teet  i ena handen och blocket och pennan i den andra...bytte dock soffan mot skrivbordet ganska snabbt!
Spela piano, göra lite chokladbollar (recept nedan för alla er slovener som kanske inte känner igen dessa gudomliga mumsbitar :), planera och peppa mig själv att gå ut med lilllhunden en sväng runt kvarteret...snön förstör motivationen en aning + lite annat småplock in da houz.
Som att rensa lite i garderoben och titta på exakt vad jag kommer att behöva inför våren 2011, vad jag redan har och vad som bör införskaffas.

Har gjort en spellista för promenaden/powerwalken (om den blir av vill säga). Blandade både gamla och nya, kända och lite mer okända låtar. Det borde räcka med tio stycken. #1, #4 och #5 ska jag sätta på replay några gånger ;)

1) Miley Cyrus - Who owns my Heart
2) Rihanna - Pon de Replay
3) Rihanna - Shut up and Drive
4) Ballas Hough Band - Do it for you
5) Julianne Hough - Is that so wrong
6) Michael Jackson - Bad
7) Bond - Libertango (instrumental)
8) Britney Spears ft. Lady Gaga - Quicksand
9) Lady Gaga - Born this Way
10) Maroon 5 - Misery



Ingen kan motstå dessa smaskiga och härliga små underverk :)
Cirka 30 st chokladbollar:
* 100 g smör
* 1 dl socker
* 1 msk vaniljsocker
* 3 msk kakao
* 3 dl havregryn
* 3 msk kallt starkt kaffe
* pärlsocker eller kokosflingor
Smält smöret och låt puttra en kort stund.
Rör ihop socker, kakao, havregryn, kaffe och smör. Ställ in i kylskåpet för att smeten ska stelna lite, ca 1 timme.
Forma chokladmassan till små bollar. Rulla i pärlsocker eller kokosflingor. Servera till kaffet.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0