Web Toolbar by Wibiya rosyred -

You know you can´t stop

En himmelskt god paj med frasig botten och härliga bär såsom hallon och blåbär toppat med florsocker och rivet limeskal. Serveras med grädde, vaniljglass eller gudomlig extrarinnande vaniljkräm. Pajdegen är så oerhört god att jag skulle kunna äta upp allt direkt ur bunken när jag rört ihop alla ingredienser.
Tar 25 minuter att göra allt som allt.
Så lätt att det nästan är löjligt ;)



* 150 gram smör
* 1 1/2 dl havregryn
* 2 dl vetemjöl
* 1/2 dl strösocker
* 1 tsk vaniljsocker
* rivet skal från 1 lime
* hallon, blåbär och florsocker

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda smöret, havregrynen, vetemjölet, strösockret, vaniljsockret samt limeskalet i en bunke och rör ihop till en smet. Låt smeten vila på ett kallt ställe i cirka 10 minuter.
Häll ut smeten i en välsmord pajform och tryck ut den med en sked så att hela formen täcks. Grädda mitt i ugnen i 10 minuter.
Häll därefter i bären (godast är det med blåbär och hallon) och grädda ytterligare i 3-4 minuter. Låt pajen svalna innan du strör över florsocker och rivet limeskal.
Redo att serveras.
Lycka till ;)

Lovely words
Postat av: Petra

sv: tack så jätte mycket! :) Du har gjort min dag nu! :D

2011-03-18 @ 11:11:39
URL: http://petras.blogg.se/

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0