Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Bring back the moments

Hoppas ni har en fin söndag? Själv har jag tagit uti med lite städning och resning av garderoben. Hittade en massa kläder som jag vet att jag inte kommer att använda och som praktiskt taget är oanvända. Därför ska jag skicka dem till bättre behövande.


Och just det
! Min mobil ringde för en liten stund sedan och det var ett norskt nummer jag inte kände igen. Så jag svarade och vad hör jag på andra sidan linjen om inte Sara! Jag blev så paff att jag inte visste vad jag skulle säga. Vi har inte hört ifrån varandra på år och dar känns det som. Men som fort hon började prata och skratta kändes det som vi sågs igår. Saknar dig Sara och våra små äventyr (för att inte tala om våra hyss på jobbet)… jättemycket! Pratade en liten stund om hur jag har det/hur hon har det och under det korta telefonsamtalet på fyra minuter hann vi planera in en tripp till Landvetter för lite sushi-time och sedan flyga vidare till Stockholm för en dag under vecka 29, då hon kommer hem från sitt liv Norge. Längtar redan till dess. Blev så glad över att höra hennes röst och skratt. Det första hon sa när jag svarade var ”Hej, du ringde innan” och jag blev helt ställd. Ja, det var verkligen en trevlig överraskning.

Vidare så har jag tagit mig igenom några kapitel i en av de värsta studieböckerna jag har stött på! Lagat lite italiensk mat har jag också hunnit med.

Och på tal om mat. Jag har nämnt tidigare att jag hittade några recept i en tidning och tänkte nu dela med mig av dem till er. Några väldigt enkla tips på uppfriskande rätter perfekta för varma sommardagar.

Kall avokado-soppa
: För fyra till sex personer blanda fyra stycken avokadon i en mixer, två dl ananas (saft +frukt), saft från en halv lime, salt och kummin. Om soppan är för trögflytande häll i lite vatten eller matgrädde. Servera kall och strö över solrosfrön.

Zucchini-sallad
: Skär zucchinin i små tärningar och stek dem sedan i en stekpanna. Låt  kallna. Blanda därefter zucchini bitarna med naturell yoghurt och valnötter. Zucchini är bra för ögon, sänker kolesterolen, är bra för hjärtat… och smaken ska vi inte ens tala om. Kan man annat än älska denna gröna grönsak??

Grön smoothie
: Blanda jordgubbar, kiwi och spenat i en mixer. Eller prova att mixa vattenmelon, en klick honung och mint.

Jordgubbar och choklad? Nej, jordgubbar och peppar, tack
!: Blanda jordgubbar, peppar och balsamvinäger i en skål. Servera till hemmagjord vaniljglass eller getost. Prova även ananas eller vattenmelon med salt samt mango med cayennepeppar.

 
Dagens frukost, plättar med jordgubbar och kiwi.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0