Web Toolbar by Wibiya rosyred -

If I did for you what you do for me

Igår efter lektionernas slut på unversitetet och svenskan vid 19.00 bestämde sig Petra och jag för att fika någonstans i gamla stan. När vi var på väg att lämna universitetet stötte vi på min syster och hennes kompisar (att hon fick skrika mitt namn ett x-antal gånger eftersom jag var djupt försjunken i ett ytterst intressant samtal med Petra och hörde ingenting annat runt omkring mig kan vi ju skippa ;).

Vi beslutade oss för att äta på "Le Petit Cafe" - the perfekt lazy Sunday cafe - alldeles i närheten av universietet. Världens godaste belgiska våffla med färsk frukt fick jag serverad efter en kvart. Underbart gott!
Tycker ni alla i Sverige ska besöka detta mysiga café/restaurang Le Petit Café som ligger på Trg francoske revolucije 4 om ni besöker Ljubljana.
Petra, Alex och jag satt och tjatade från exakt 19.00 till 22.00Le Petit Café innan vi nästan alla tre där och då däckade av utmattning.

När vi kom hem bäddade min syster och jag oss ner i soffan och tittade på det senaste avsnittet av Workaholics. Helt klart en av mina absoluta favoritserier. De här killarna är så urgulliga alltså, helt sannslösa!

Och på tal om killar. Idag såg jag freakin´lookalikes everywhere! På bussen till universitetet fick jag en chock när jag såg Lee Ryan sitta mittemot mig...som det senare visade sig när han tog av sig solglasögonen att inte alls var han.
Le Petit Café kunde jag svurit på att Mark Sanders tittade in på oss där vi satt vid fönstret. Jag tänkte bara: Va fan, gör han här i Ljubljana??
Och på bussen hem med min syster kunde jag inte tro mina ögon. Bradley James! Jag sa åt min syster på svenska att spana in killen mitt emot med sportväskan och hon nickade direkt och sa att hon precis visste vem jag syftade på.
Jag trodde verkligen det var han, speciellt när han stirrade på mig och jag själv inte kunde ta ögonen ifrån honom. Min syster räddade det hela genom att säga: "I Ljubljana, Vico! Varför skulle han vara här?".
Och med ens stannade bussen och han gick av. Medan han gick utmed bussen tittade min syster på honom och sa sedan lite lagom skeptiskt när hon vände sig mot mig igen: "Men du...han var verkligen lik honom..."

Oh, dear...I think I´m going crazy...


Le Petit Café
Trg francoske revolucije 4
Ljubljana


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0