Web Toolbar by Wibiya rosyred -

You closed the door and you kept on walking

Man skulle kunna tro att jag lyssnat sönder på Blues I can och att jag vid det här laget är rejält trött på dem och låten...men hör och häpna...det är jag inte. Inte det allra minsta! Jag har nog lyssnat på den varje dag i några månader nu och det blir bara bättre och bättre! För varje gång är det som om jag hör den på nytt och kan inte sluta förundras över att det är så bra, så catchy! Älskar dem! Jag kommer att ringa och rösta på Storbritannien i årets Eursong som en galning.
Lugn, kära engelsmän, eftersom jag vet att ni inte får ringa och rösta på ert land så gör jag det åt er!

Idag tog min syster och jag en spontan promenad till stadsparken som går under namnet "Tivoli". Jättehärligt väder, mycket folk i parken (och ännu mer hundar ;). Man såg både förälskade par som satt på bänkarna, äldre par som höll varandra i händerna medan de promenerade, barnfamiljer som hade picknick på gräsmattorna, joggare som joggade på grusstigarna, människor som solade, kompisar som satt och fikade utanför herrgården, hundägare ute på promenad med sina hundar eller som kastade frisbee till dessa och äldre herrar som spelade boule och yngre killar som spelade fotboll och basket på planerna intill.
Helt underbart! Tog mig direkt tillbaka till New York och Central Park :) I och för sig var vi där i februari (2008) så det är lite svårt att föreställa sig att det är ännu mer folk där på våren och sommaren. Helt galet!

När systra min och jag satt och solade (ansiktet) på en utav bänkarna där de även har en fotoutställning från hela världen berättade denna donna exakt vad hon skulle kunna tänka sig att göra för att jag skulle beställa ett par skor åt henne lagom till hennes födelsedag.
O-herre-gud!!! Jag tror hon måste gå i terapi. Jag satt och gapflabbade hela tiden. Hon lovade i alla fall att bli min husa/betjänt/slav i två månader...och eftersom detta i sig var så frestande gick jag med på att beställa och köpa hennes skor.
Skulle ha gjort det utan slav-löftet också...men det behöver hon ju aldrig få reda på, va?
Hennes nya motto är i alla fall: Viktoria säger, jag gör.
Mamma, jag lovar att jag inte ska utnyttja henne...för mycket ;)


Och nu är det såhär att fotografiern på mig inte är tagna av mig själv utan av min syster. Resten är mina. Någon gång i framtiden kommer jag även publicera lite bilder på min familj men i dagsläget vill jag lämna dem utanför den här bloggvärlden. Därför dessa ego-bilder

Ikväll blir det ett enormt frukfat och två skräckisar med the shoe-maniac:) Vi tänkte gå på bio, men det får bli en hemmabio idag istället ;)
Ha en fortsatt trevlig lördagskväll.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0