Web Toolbar by Wibiya rosyred -

"your life is your message to the world, make sure it´s inspiring"


Det var så längesedan jag skrev på svenska här på bloggen så jag tyckte det vore dags igen. Kommer fortsätta skriva på engelska, eftersom jag vill att alla förstår och slipper använda sig av Google translate! Men lite då och då när jag känner för det kommer jag att slänga in ett eller två inlägg på svenska :)
Deal? Skulle kunna skriva lite på slovenska också, men det är tydligen inte tillåtet... även om jag sett andra skriva på ett tredje språk! Hur är det med det egentligen??

Igår tog Danni och jag en fika på shoppingstället CityPark och pratade igenom hela Lucia-grejen. Kan inte fatta att det bara är två veckor kvar till uppträdandet, det känns absolut inte så. Och med tanke på att vissa träd fortfarande har gröna blad så är det väl inte så konstigt att jag har noll julkänsla.

Idag spenderade jag några timmar mitt i centrum med min kära vän Petra. Vi startade med pizza (jag tog en med pinjenötter och soltorkade tomater, verkligen att rekommendera... mamma?? ;) på Parma och fortsatte sedan till en av mina favorit caféer intill parlamentetet. Hade en underbar utsikt över en närliggande skyskrapa från min plats.
Som vanligt när jag träffar Petra är det inte tyst en enda sekund. Man skulle tro att vi redan berättat allt för varandra men varenda gång hittar vi något nytt samtalsämne som vi kan diskutera fram och tillbaka om i timmar. Det är givetvis ett "ämne" som är speciellt intressant, och det är givetvis hemligt! 
När vi väl sätter igång ligger vi nästan på golvet och krälar av skratt ;)

Imorgon tänds julbelysningen över Ljubljana, eller i alla fall i gamla stan. Ser verkligen fram emot det så att man äntligen får in lite julkänsla i systemet. För nu har jag alltså noll julkänsla! Det kommer senare och senare med åren har jag märkt!
Vi har pyntat i lägenheten, vi lyssnar på julmusik lite på morgonkvisten och när vi kommer hem på kvällen, de första julklapparna är redan köpta och inslagna. Så var är julkänslan egentligen?? Inte en aning!
Nähä, bäst att avsluta det här inlägget, känner på mig att en schizofren monolog är på gång, och bloggen är inget bra ställe för en sådan ;)

Hoppas ni har haft en bra dag? :)




Mysfaktorn (och sockerkurvan!) är i topp som ni ser! Jag ber om ursäkt för alla matbilder den senaste tiden, men jag antar att det blir så när julen närmar sig med stormsteg ;)

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0